Re: [Czuwaj] wykorzystanie nazwy harcerstwo do niecnych celów

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 10 Cze 2007, 13:00:31 CEST

10-06-07, rapses <rapses w interia.pl> napisał(a):
> witam,
>
> nie wiem jak wy ale ja jestem pryeciwny takim organizacjom
>
> http://www.nop.org.pl/?artykul_id=149
>
> pozdrawiam

E tam. Hufce Polskie byłyby z tego dumne. Ja natomiast na pewno nie
chciałbym, aby ZHP czerpało z HP.

"Działalność Hufców Polskich opierała się na następujących tezach programowych:

    * Harcerstwo jest ruchem narodowym mającym na celu dobro Polski i
wychowanie Polaków na dzielnych obywateli i żołnierzy
[...]
    * Harcerstwo jest organizacją o wysokich wymaganiach etycznych
stąd, musi pomnażać się nie na drodze "poboru" masowego, ale poprzez
staranną rekrutację dobierać najodpowiedniejszych

    * Harcerstwo nie przyjmuje do swych szeregów nie-Polaków, przede
wszystkim Żydów, jest organizacją polską
"