[Czuwaj] Zapis

Marcin Skocz skocz w post.pl
Nie, 10 Cze 2007, 14:17:22 CEST

> Marcinie mi osobiście przeszkadza kilka rzeczy w tym filmie:
> - Walka jako taka
> - Wojskowe Mundury tych Wedrowników (tak tak Kij w mrowisko wkładam :P )
> - Brakuje mi tam pokazanego stałego pola służby :( (co robią dla innych?)
> P.S.
> A co ty masz do HSR :)

Mnie bardziej przeszkadzają nasze mundury związkowe, w których dorośli
ludzie wyglądają komicznie po prostu dla osoby z zewnątrz. Ale pozostając
przy temacie wojskowych - nie noszę, bo nie mam, ale chyba w lesie są
lepszym pomysłem niż polarek na którym zostaje mnóstwo poszycia czy kory, o
żywicy nie mówiąc?

Walka - samoobrona jest ciekawa dla ludzi w tym wieku, nie szkodzi i jest
formą intensywnych ćwiczeń. Dopóki drużyna nie przenosi tego na inne formy
działania, to nie ma problemu. A na tym filmiku jest podkreślone "tak się
bawimy" i "tam wyglądamy na codzień" - zwróć uwagę na tą drugą, nudniejszą
część :-)

Pole służby - to w większości wypadków pic na wodę. Mało która drużyna
wędrownicza ma "pole służby", czy robi regularnie coś istotnego. To moje
zdanie z doświadczeń ze znajomymi drużynami oczywiście, nie wynik badania.
Natomiast wiem na pewno, że nie musi być ono umieszczone na krótki filmiku
propagandowym ;-)

HSR - to jest na pewno jakiś pomysł na działanie, ale nie przekonuje mnie
on ciągle. Tak naprawdę są wyspecjalizowane organizacje prowadzące
szkolenia, a ZHP moim zdaniem powinno skupić się na polu, które jest
zaniedbywane niekiedy - na wychowaeniu. I wsparciu programowym i
merytorycznym dla drużyn.
Tak więc nie przeciw samemu HSR, ale przeciwko proporcjom i podejściu wielu
instruktorów, którzy chyba często nie mają pojęcia o metodyce harcerskiej,
ale "realizują się" w działaniach HSR. (wiem, wiem, są też dobrzy i
zaangażowani po obu stronach ludzie)

pozdrawiam
Marcin Skocz