Re: Re: HSR - było Re: Re: [Czuwaj] Zapis

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 10 Cze 2007, 17:43:10 CEST

10-06-07, Jakub Sieczko <jsieczko w o2.pl> napisał(a):

> P.S. Najpierw byłem 8 lat w drużynie żeglarskiej i usłyszałem, że żeglarze to nie harcerze. Teraz od 3 lat jestem instruktorem HSR i słyszę, że HSR to nie harcerstwo. To już się zacznę frustrować chyba:) Uwaga - jestem harcerzem! (miałem taki opis na gg ostatnio nawet:))

Kuba poruszył ciekawy temat, który wpisuje sie w planowaną dyskusję o
specjalnościach. Dlaczego żeglarstwo, ani HSR nie sa harcerstwem sensu
stricto?

Jakie warunki musi spełniać dana aktywność programowa, aby była
stricte "harcerska"?
Nie mamy chyba opisanych takich działań. W związku z tym wszystko co
jest prowadzone zgodnie z metodą i zgodnie z PH... jest działaniem
harcerskim.

Czy każda drużyna wodna musi raz na jakiś czas zejść na ląd, zbudować
prycz, wspiąć się na drzewo, albo nie wiem co jeszcze? :) Ile
harcerstwa w harcerstwie? I co nim jest?