Re: Re: HSR - by³o Re: Re: [Czuwaj] Zapis

Zuzanna Zaleska zuza w zhp.waw.pl
Nie, 10 Cze 2007, 22:43:28 CEST

> Czy ka¿da dru¿yna wodna musi raz na jaki¶ czas zej¶æ na l±d, zbudowaæ
> prycz, wspi±æ siê na drzewo, albo nie wiem co jeszcze? :) Ile
> harcerstwa w harcerstwie? I co nim jest?

Trochê chyba nie rozumiem pytañ... Ale te¿ mam za sob± 6 lat w
¿eglarskiej dru¿ynie, a z prycz± pierwszy raz mia³am do czynienia ju¿
jako instruktorka, na obozie zaprzyja¼nionego Szczepu "Tam i z
powrotem" (pozdrowienia dla Marcina).
Nie czujê siê harcersko u³omna w ¿aden sposób. Poczucie to
zobiektywizowa³y decyzje KSI o przyznaniu mi stopni instruktorskich i
praca w "zielonych/ziemnych" dru¿ynach.

To raczej nie bêdzie odkrywcze, je¶li powiem, ¿e harcerskie dzia³anie
jest dopóty, dopóki prowadzone jest zgodnie z metod± i celami naszego
stowarzyszenia.
Jest te¿ tak, jak pisa³ Kuba - nauka pierwszej pomocy nadaje siê, jako
narzêdzie, program, do realizowania niektórych z tych celów. Tak samo
¿eglarstwo (i inne specjalno¶ci).
Mo¿na dyskutowaæ, w jakim stopniu te cele mo¿na tak realizowaæ i czy
wszystkie, a je¶li nie wszystkie, to jak uzupe³niaæ braki w spójny
sposób. Byæ mo¿e jest tak, ¿e niektóre specjalno¶ci pozwalaj± pe³niej
realizowaæ jaki¶ cel ni¿ jest to mo¿liwe w pracy
"niewyspecjalizowanej" dru¿yny, zawsze jednak papierkiem lakmusowym
powinna byæ zgodno¶æ z metodyk± i celami.

Swoj± drog±, jak to siê sta³o, ¿e od w±tku o paramilitaryzmie
przeszli¶my do HSR? Tzn co u Ciebie, Marcinie, takie skojarzenie
wywo³a³o? :)

Pozdrawiam,
zuza

phm. Zuzanna Zaleska
Hufiec Warszawa ¯oliborz

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj