Re: Re: HSR - by³o Re: Re: [Czuwaj] Zapis

Pon, 11 Cze 2007, 12:32:44 CEST

----- Original Message -----
From: "Jakub Sieczko" <jsieczko w o2.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, June 11, 2007 11:01 AM
Subject: Re: Re: HSR - by³o Re: Re: [Czuwaj] Zapis

CP> A jakies przyk³ady realnego wsparcia "statystycznego" druzynowego
CP> zwiazane z t± "odpowiedzialnosci± za obszar" ?
CP> (by³bym wdzieczny za opis - "pod statystycznego dru¿ynowego" - tego
CP> "obszaru")

Marcinie, Czes³awie! Szkoli³em z pierwszej pomocy pewnie ju¿ kilkudziesiêciu
dru¿ynowych. Na pocz±tku ka¿dego kursu mamy zajêcia o motywacji i trochê
rozmawiamy o tym, dlaczego oni siê tu znale¼li. I bardzo wielu mówi tak:
jestem dru¿ynowym/przybocznym. Pracujê z dzieciakami i chcia³bym/chcia³abym
wiedzieæ jak post±piæ gdy co¶ siê stanie. Tu wspieramy dru¿ynowego
bezpo¶rednio.
Bezpo¶rednio wspieramy go równie¿ programowo, bo on zdobywaj±c konkretne
umiejêtno¶ci i wiedzê ratownicz± na kursie, wykorzystuje j± potem na
zbiórkach, biwakach swojej dru¿yny. By³em na takich zbiórkach.
Wspieramy go równie¿ daj±c mu mo¿liwo¶æ skorzystania z oferty programowej
HSR - Ogólnopolskie Zgrupowanie Obozów Ratowniczych, Zawody ZHP w
Ratownictwie, kursy Podstaw Pierwszej Pomocy i Pierwszej Pomocy HSR.
I teraz klucz: wszystkie powy¿sze dzia³ania s± prowadzone metod± harcersk±.
Wiêc s± harcerskie.
Czyli ca³o¶æ tej
"odpowiedzialnosci za obszar" to organizacja kursów ?
?

Czes³aw