[Czuwaj] Re: komendant wycieczki :)

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Czw, 14 Cze 2007, 21:35:02 CEST

Witam!

----- Original Message -----
From: "Robert Filipski" <hkt97fo w wp.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, June 14, 2007 12:08 AM
Subject: RE: [Czuwaj] Re: komendant wycieczki :)

> W sumie dość niedorzeczny zapis, biorąc pod uwagę wymóg przewodnika
> górskiego, z którym i tak należy poruszać się w górach bez względu na
> wysokości i uprawnienia związkowe.
>
> Pozdrawiam
> Robert

Nie zgadzam się.
Otóż moim skromnym zdaniem przewodnik górski z uprawnieniami na dany obszar
(a w niektórych miastach, to i przewodnik miejski) jest niezbędny, gdy
organizujemy wycieczkę na podstawie ustawy o USŁUGACH turystycznych. Tam
jest napisane kto może organizować takie coś (podmiot gospodarczy z licencją
i ubezpieczeniem itp.) i na jakich zasadach. W każdym razie przewodnik jest
konieczny jeśli zajmujemy się działalnością gospodarczą.

W większości przypadków wycieczki organizujemy jednak na podstawie ustawy o
kulturze fizycznej. Wtedy nie musimy być przedsiębiorcami, możemy
reprezentować np. organizację pozarządową, czy szkołę. Za to podpadamy pod
rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa... (wydane na podstawie ustawy o
kult. fiz...), zgodnie z którym jesteśmy zobowiązani mieć ze sobą
przewodnika górskiego (jakiegokolwiek - nie musi mieć uprawnień na dany
obszar) powyżej 1000 m. n.p.m.

W każdym razie kłopot z przewodnikami IMHO jest tylko wtedy, gdy ZHx
organizuje wycieczkę dla celów zarobkowych.

Jeśli moja interpretacja jest błędna, to mnie poprawcie.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Cywilizacje powstaja z gliny i zelaza. Travian
>>> http://link.interia.pl/f1a7e