RE: [Czuwaj] Zobaczcie jak mylił się XXXIII Zjazd wybierając...

TOGRO.pl togro w togro.pl
Wto, 19 Cze 2007, 01:16:39 CEST

Alez nie odbieramy. Statut mamy tak skonstruowany, ze bez Przewodniczacego
niewiele możemy zrobic.
W trosce o wazne decyzje uwazam, ze warto się ostatni raz porozumiec ponad
podziałami i podjac decyzje w sprawie chorągwi opolskiej, czy krzyza
harcerskiego, które uciekly z ostatniej Rady.

Potem należy pojsc na Zjazd i wybrac takie wladze, które zagwarantuja nam
właściwy kierunek marszu.

> A co do dżentelmeńskiej umowy - Tomku, jeśli Strażnik Wartości łamie
> regulamin w ten sposób i przekracza swoje kompetencje w taki sposób, to
> dla mnie to miejsce na Sąd Harcerski a nie dżentelmeńskie umowy.
>
> Z tego co wiem wnioski do sądu już są w drodze. Albo nas Statut
> obowiązuje, albo każdy interpretuje go po swojemu i łamanie jego nazywa
> szczytną partyzantką.
>
> g00rek

Sady będą dlugo się zbierac, CKR nie będzie mogl dlugo podjac decyzji i
przed Zjazdem nikt nie zrobi niczego waznego. Szczególnie, ze mamy wakacje
za pasem.

Nie pochwalam lamania Statutu nawet w najszczytniejszym celu i przez
kogokolwiek. Ale uwazam, ze jeśli teraz pojdziemy z tym wszystkim do sadu
nie próbując robic nic innego - pogrzebiemy szanse na dobre zmiany.

Zachecam do większej uwagi w wypowiadaniu sadow. Dzisiaj wszystko co mialo
być powiedziane już zostalo wyartykułowane. Teraz trzeba wykonac mrowcza
prace, aby przekonac delegatow, ze zmiany w ZHP sa konieczne. Trzeba tez
rozmawiac z komendami chorągwi, a może nawet z komendantami. Do Zjazdu 2009
nic w tym temacie się nie zmieni. Choragwie nie zostana rozwiązane.

Rada Naczelna wziela na siebie ogromna odpowiedzialność za swoja decyzje o
nieudzielaniu absolutorium Naczelniczce i większości GK. Ja ta decyzje
popieram i będę jej bronil. Robilem to zreszta dzisiaj na spotkaniu z
Przewodniczacym. Przewodniczacy ma swoje zdanie i je wypowiedzial. Zapewne
członkowie Rady tez swoje zdanie wypowiedza. Ale z pelna kultura i bez
obrzucania się blotem.

Nie czas teraz na procesy sadowe. Z tym jeszcze każdy zdazy. Teraz pokazmy,
ze naszym celem jest wlasnie budowanie, a nie niszczenie.

Pozdrawiam

Tomek Grodzki