[Czuwaj] Re: komendant wycieczki :)

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 19 Cze 2007, 23:10:04 CEST

19-06-07, harclot w poczta.onet.pl <harclot w poczta.onet.pl> napisał(a):

> To szybciej zdobędzie phm ;-))

Ze spisu.

"Wyraznie widac, 1e nadal dominujaca grupa kadry sa 19latkowie. Jest ich w tym
roku nawet o kilka osób wiecej, ni1 było 19latków w ubiegłym roku.
Niestety, od 19 roku
1ycia wyraznie spada liczba kadry."

"Kadra ZHP jest 3783 harcmistrzyn i harcmistrzów, 3683 podharcmistrzyn i
podharcmistrzów, 5707 instruktorów i instruktorek w stopniu przewodnika. 4384
osoby nie posiadaja Dadnego stopnia instruktorskiego."

Czyli na 17557 osób kadry, tylko 7466 może prowadzić obóz. 42%.
Dodajmy, że pewnie spora część z tych osób które mogą - obozu żadnego
prowadzić nie będą. Z wiadomych względów :) Nie w głowie już im obozy.

Zresztą mnie jako osobę "wędrowniczą" najbardziej bolą obozy wędrowne.
bo o ile obozy stałe mozna spokojnie zrobić w ramach zgrupowania - ze
swom programem, w lesie i wogóle (wiem, bo mój hufiec od dawna takie
robi), to obóz wędrowny w ramach zgrupowania... Ekhem. No własnie.

A obóz wędrowny wędrowników to wyjazd bardziej turystyczny niz
wypoczynkowy czy wychowawczy w klasyczym znaczeniu. Tak jak i całe
wędrownictwo. Wychowanie bardziej tam polega na wspólnym działaniu i
oddziaływaniu na siebie niż klasycznej relacji uczeń - mistrz.

Także własnie tu pwd + kurs + 3letni staż byłby rozwiązaniem świetnym.

Czekam ciągle na głosy "prawne" Rafał Socha? Rynio? :)