[Czuwaj] Re: komendant wycieczki :)

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 20 Cze 2007, 00:17:48 CEST

20-06-07, harclot w poczta.onet.pl <harclot w poczta.onet.pl> napisał(a):

> Czy zbiórka zastępu,
> zazwyczaj mająca gry ruchowe,
> jest "wypoczynkiem aktywnym" ?

Wszelkie działania harcerskie "podpadają" pod wiele definicji.
Zresztą nie tylko one.

Tak więc harcerska wycieczka w góry jest (od strony turystycznej)
formą turystyki (kwalifikowanej), może być (od strony kultury
fizycznej) formą rekreacji ruchowej, jest też jakąś formą wypoczynku
dzieci i młodzieży (wypoczynek aktywny), jest też niewątpliwie formą
dydaktyczną. Może podczas niej wystepowac zywienie zbiorowe, i tak
dalej.

Żeby ta forma "podpadała" pod daną ustawę / rozporządzanie, prawie
zawsze musza byc spełnione określone warunki. I tak np w przypadku
żywienia zbiorowego jest to ilość osób, w przypadku turystyki
(niektóre zapisy) musi być ona prowadzona w celach zarobkowych.

Ale czasami ucieczka od zapisów to coś w stylu "ja nie sprzedaję, ten
pan dał mi pieniądze, a ja mu dałem towar". To nie działa.

Dlatego te podziały często zachodzą na siebie... Reasumując - dla mnie
prawie każda forma harcerska jest w pewnym sensie wypoczynkiem. Bo to
forma którą dziecko traktuje jako wypoczynek (spędzanie wolnego czasu)
a mimo to bardzo dużo mu daje (choć on nie zawsze o tym wie).

Ale to tylko moje interpretacje, niewazne z punktu widzenia prawa.