[Czuwaj] Re: komendant wycieczki :)

Piotr Giczela piotr.giczela w zhr.pl
Śro, 20 Cze 2007, 23:58:15 CEST

> Noooooo nie sprowadzałbym tego wyłącznie do kwestii nazewnictwa.

> Byłbym ostrożny przy stawianiu znaku równości między
> "obozem drużyny" a "drużyną obozową"

Czesław wyjął mi to z ust. Jeździłem kiedyś na obozy ZHP. Wiem, że "drużyna obozowa" to zlepek. Ludzie z różnych środowisk. Natomiast drużyna na obozie ZHR to po prostu ta sama drużyna, która pracuje w określonym składzie cały rok. Rodzice wiedzą z kim na obóz jadą ich dzieci, a kadra zna uczestników obozu. Jako ciekawostkę podam, że czasem w niektórych planach pracy drużynowi umieszczają nie tylko charakterystyki zastępów, ale nawet co ambitniejsi charakterystyki poszczególnych harcerzy ze wskazaniami na jakie aspekty harcerskie należy w ich przypadkach podczas obozu zwracać uwagę.
I to jest normalna, wychowawcza praca. Na obozach ZHP, na które zabiera się nieznanych ludzi taka praca jest bardzo trudna, jeśli nie niemożliwa. Zanim rozpozna się człeka i dobierze metodzy pracy, obóz może się skończyć. :-)

--
Pozdrowienia,
 Piotr Giczela