[Czuwaj] Re: komendant wycieczki :)

Program KChWlkp. program w zhp.wlkp.pl
Czw, 21 Cze 2007, 09:40:34 CEST

> 1. Komendantem PLACÓWKI NIE MUSI BYĆ  OSOBA z PHM!! Chyba
> Napisałem wyraźnie. Wystarczy że ma 3 letni staż i kuratorium
> to zaakceptuje!
> 2. Komendantem PLACÓWEK w ZHR nie sa tylko PHM! Korzystają
> oni z tego zapisu o którym napisałem w pkt 1.
> Nie piszcie więc po raz kolejny że chodzi o podobóz, czy że
> ministerstwo każe mieć PHM!
> g00rek

To nie jest takie proste. Bardzo bym chciał, żeby to tak działało jak
piszesz. Bo wtedy udało by się doprowadzić do tego ze komendantami
obozów wędrownych mogliby być drużynowi w stopniu przewodnika :-)

Nie jest to takie proste, gdyż każde kuratorium  może sobie
zinterpretować te przepisy po swojemu. Np. kuratorium wielkopolskie w
zeszłym roku wyraźnie nam zapowiedziało, że ich interpretacja jest taka,
że skoro w przepisach zapisano ze instruktor harcerski (komendant obozu)
ma być podharcmistrzem, to wszystkie imprezy zgłaszane przez jednostki
harcerskie muszą być kierowane przez podharcmistrza.

Jaki z tego wniosek?
1. Zgadzam się z Rafałem Klepaczem, że przede wszystkim trzeba nasze
instrukcje wewnętrzne zmienić tak by wszystkie niejasności interpretować
na korzyść drużyn.
2. Oprócz zmian wewnętrznych potrzebny jest lobbing GK na rzecz lub
zmiany przepisów, lub korzystnej dla nas interpretacji ministerstwa,
wiążącej dla wszystkich kuratoriów. Niestety w tej materii GK dotąd
robiła niewiele. Chyba ze ja inaczej definiuje słowo lobbing.

pozdrawiam

Ryszard Polaszewski