[Czuwaj] Zmiany w instrukcji HALiZ wprowadozne uchwałą

majcin w autograf.pl majcin w autograf.pl
Czw, 28 Cze 2007, 10:59:53 CEST

Przyjrzałem się treści nowej instrukcji i stwierdziłem:
1. Jest ona identyczna z tą, którą otrzymałem od Czesława Przybyłka 23 czerwca, święcie wierząc, że jest to projekt uchwały obecnie konsultowany wśród Bardzo Mądrych Druhów, do którego pozwolono mi, zwykłemu śmiertelnikowi zajrzeć
2. Data ostatniej modyfikacji pliku umieszczonego na stronie dokumentów jest 28.05.2007

Wniosek:
nijakich konsultacji nie było (może tylko ja, naiwny myślałem, że takie dokumenty to się konsultuje i przed zatwierdzeniem ogłasza ich projekty, oraz daje czas na wprowadzenie w życie).

Instrukcja praktycznie likwiduje możliwość organizacji biwaków wakacyjnych w tym roku, bo wprowadza ograniczenia, na które nie byli przygotowani instruktorzy planujący je oraz komendy, od których wymagają one dużo nowej, biurokratycznej pracy.

W związku z tym, oczekuję od GK publicznego wyjaśnienia, jakie zmiany w systemie prawnym lub inne wymagania zewnętrzne zmusiły ich do tak drastycznego posunięcia.
Opublikowana odpowiedź (nie wiadomo z resztą na co, bo listu z pytaniem nie opublikowano) MEN dotycząca kart kwalifikacyjnych nie dotyczy meritum sprawy, czyli konieczności traktowania biwaków jak obozy.
Jest to tym bardziej zaskakujące, że nie słyszałem, aby podobne regulacja wprowadzały inne organizacje harcerskie.

Marcin Wojtczak