[Czuwaj] po co WOSM ?

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Pon, 12 Mar 2007, 18:13:51 CET

Użytkownik Michał <goorek> Górecki napisał:
>(do tych, którzy chcą być w głównym nurcie skautingu):

>WOSM dopuszcza osoby wierzące - zarówno jeśli chodzi o religie
>monoteistyczne, politeistyczne (np hinduzim), czy też nie wierzące w boga
>osobowego (buddyzm).

>KLUCZOWA jest wiara w jakąś "koncepcję siły wyższej, będącej ponad
człowiekiem"

W nawiązaniu do tego, co wyżej i do wczesniejszego postu
Piotra Giczeli z ZHR:

dla mnie przynależność ZHP do WOSM jest bardzo ważna, ponieważ
chroni przed dywersyfikacją wartości i uściśla tożsamość.
Gdyby nie WOSM, to mielibyśmy nasze dwie roty przyrzeczenia i taki Zjazd,
jaki nam się szykuje bylby całkowicie nieprzewidywalny.
A tak można mieć nadzieję, że jakoś da się w rzeczywistości pozjazdowej
odnaleźć.
Jednocześnie przynależność do WOSM chroni ZHP przed "zawłaszczeniem"
przez Kościół Katolicki - co dla mnie (jako protestanta) jest równie ważne -
wiem, że zawsze będę mial swoje miejsce w tej organizacji, choćby nie wiem,
jak ultra-prawicowo-narodowo-rzymskokatolicki nurt jej nie porwał
(na co się raczej nie zanosi i dobrze :)
I jeszcze do goorka:
Czytam twoje posty, twoje wołania: "Zmian ! Zmian !"
zgadzam się, ze możesz nie czuć się na siłach zaproponować nową wersję
Prawa - ale podaj chociaż cokolwiek, jakiś przykład, jakiś jeden punkt w nowym brzmieniu.
Propozycje, jakie czasami przewijają się na liście raczej nie wnoszą czegoś
lepszego, może Twoja propozycja taka będzie - tylko gdzie ona jest ???
Sama dyskusja: "Zmieniać - nie zmieniać" - bez konkretów stała się jałowa.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością
Andrzej