RE: [Czuwaj] Konferencja na Pradze Północ

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Wto, 13 Mar 2007, 10:52:25 CET

Przygotowania do konferencji podjąłem na miesiąc przed jej terminem. Bardzo zależało mi na aktywizacji uczestników i zapoznanie z tematem. W mojej ocenie wyszło to średnio.
Na stronie hufcowej dyskutowały te same osoby, co i na czuwaju (nawet Czesio się tam pojawił ;-)).
W mojej ocenie zainteresowanie tematem - szczególnie wśród młodszej kadry, jest i było małe.
W ramach promocji konferencji na stronie pojawił się  reklamujący flash. Każdy instruktor (i osoba pełniąca funkcję instruktorską) otrzymał poczta pisemne zaproszenie. W efekcie na konferencji pojawiło się ponad 40 osób, to zdecydowanie za mało (wobec ponad 100 zaproszeń).
Sama konferencja trwała 7 godzin. I czy to wskutek złego rozplanowania czasu, czy też ogromu materiału (skłaniam się jednak ku drugiej opcji) było go (czasu a nie materiału) zdecydowanie za mało. Inna sprawa, iż  w naszym hufcu rozmawia się mało. Za mało. I widać było iż dla niektórych forma dyskusji jest obca. Jedną z konsekwencji takiego stanu rzeczy było to, iż wypowiadali się głównie czuwajowicze: Garbol, g00rek, Smyrwa, Kowlak, plus kilku komendantów szczepów. Głosy drużynowych były niestety sporadyczne.

W planie mieliśmy 3 bloki - plus przerwę obiadową:

1. Prawo harcerskie a wartości.
2. Prawo harcerskie a postawy instruktorskie
3. Program ZHP.

Udało się przerobić pierwsze dwa. W mojej ocenie niewystarczająco przedyskutowaliśmy 10 pph. Z racji tego, iż budził i budzi tyle emocji dyskusja o nim została przeniesiona na koniec. Choć z drugiej strony każda ze stron przestawiła swoje argumenty i dalsza dyskusja raczej zmierzała do wojny pozycyjnej na argumenty. W czuwajowym stylu ;-)

Paweł w swoim mailu pisał pozytywnie o udziale  przedstawiciela  Chorągwi. Przyłączam się do Jego głosu. Druhna wiedziała o czym dyskutujemy, zabierała głos w dyskusji i mówiła mądrze. To rzadkie doświadczenie w moich kontaktach z tym szczeblem (jeśli chodzi o program).

Jeszcze kilka spraw okołotechnicznych.
Podczas konferencji prezentowana była prezentacja przedstawiająca różne wersje Prawa Harcerskiego. Wyświetliłem także dwa filmy. Jeden ilustrujący Prawo Harcerskie, drugi promujący "Jeden Świat-Jedno Przyrzeczenie".
Każdy z instruktorów otrzymał teczkę, z materiałami w tym z okolicznościowym numerem naszej hufcowej gazetki. Do ściągnięcia stąd: http://tinyurl.com/2thk22

--
s00hy
Hufiec Warszawa Praga Północ