[Czuwaj] Prawo harcerskie - do Rysia :)

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Wto, 13 Mar 2007, 16:07:21 CET

Użytkownik Ryszard <Rynio> Rutkowski napisał:
>Jestem za zmianą PH na Zjeździe Programowym, jestem delegatem na ten
>Zjazd. Żeby być pewnym - czy to o mnie mówisz "pijus, menda i
palacz"?.

Rysiu drogi !
(Wybacz, że tak bezpośrednio)
Przeczytałem twoje maile z marca i lutego - jak delegata na Zjazd,
bo bardzo mnie interesuje, czego też ten Zjazd dokona i czyimi rękami.
Znalazłem np. taki:

>Moim zdaniem najlepiej sformułowany punkt PH w historii. Mam głęboką
>nadzieję na jego powrót do PH. W czerwcu.

>Takich ludzi chcemy wychowywać w Związku. Ten punkt wpisuje się w
>misję ZHP. Genialnie sformułowany i nie obchodzi mnie kto i kiedy go
>wymyślił. Dopatrywanie się w jego treści socjalizmu jest zadziwiające.
>Ale jeśli stanowi on hasło takich właśnie poglądów - jestem
socjalistą:)
Moim zdaniem, to sformułowanie jest skompromitowane.
Tak samo jak hasła: "Pracując dla kraju pracujemy dla siebie", albo
"Nasze jutro budujemy dziś". Treść sama w sobie niby nie taka zła,
ale jeszcze pamiętam, jak tego typu hasła wisiały na każdym płocie,
pamiętam się, jak się cieszyłem, że w końcu zostały zdjęte i nie chciał bym
aby znowu zawisły. Nie wiem, kto je wymyślał, ale wiem, w imię jakiej ideologii.
Tak samo było z punktem prawa, który cię tak zachwyca.
brrr

kolejny twój postulat:
>Ale, kontynuując wątek 10 pPH, wychowujemy ludzi, którzy są >oswojeni z obłudą , w której PH
>swoje, a życie swoje... Czy, nawet mimowolne, uczenie przyzwolenia na
>taką sytuację nie jest złem??

mógłbyś przetłumaczyć swoje słowa na polski ?
Jesteś za tym, aby "nie pije", czy za "nie ulega" ?

Moje zdanie jest takie, że w młodzieżowej organizacji wychowawczej
obecne brzmienie 10 p. jest jak najbardziej na miejscu.
Czy chcesz je zmienić ?

Tyle znalazłem w twoich postach. Jeżeli jeszcze coś - twoim zdaniem-
wymaga zmiany - napisz, proszę, bo -jak napisałem- bardzo interesuje mnie
zdanie delegatów i z niepokojem myślę o Zjeździe (na zasadzie:"po co
nam to było")
Pozdrawiam. Zapewniam o życzliwości i braku uprzedzeń. Zaniepokojony
Andrzej.
P.S. IMHO zmiany wymaga punkt pierwszy, bo mamy masło maślane, zamiast
rzeczowych sformułowań z 32 roku. Ale żeby aż Zjazd zwoływać...