[Czuwaj] Prawo harcerskie - do Rysia :)

Wto, 13 Mar 2007, 17:52:19 CET

Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: "Paweł Rozdżestwieński" <konikhdj w hot.pl>
Do: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Temat: Re: [Czuwaj] Prawo harcerskie - do Rysia :)
Data: 2007-03-13 17:04:00

PR> Złodziej chce wiedzieć więcej niż wie, umieć więcej niż umie - tak
PR> wyśmiewaliśmy ten socjalistyczny pkt. ph w latach 80-tych XX wieku. To jest
PR> dopiero punkt nieprzetłumaczalny dla chłopaka w 5 klasie. Co to znaczy
PR> więcej umieć czy wiedzieć? jaki jest punkt odniesienia?

Na tym polega genialność tego sformułowania, że zawsze jest punkt
odniesienia. Jest nim chwila przed tym, kiedy harcerzowi się zachce:)
Czego się spodziewałeś? Matematyki? Proszę, wprowadźmy: "Harcerz ma
średnią ocen niemniej jak 4,5" Tylko przecież zagubimy
indywidualności, skrzywdzimy tych, któzy z różnych przyczyn tego nie
osiągną... Sukcesem jest nauczenie młodego człowieka właśnie tego, że
trzeba nieustannie się rozwijać, pokonywać swoje słabości i nabywać
nowe umiejętności. Poznawać świat, bo poznając go - stajemy się
mądrzejsi. Bo kapitał wiedzy zawsze ma wysoką stopę zwrotu!

PR> Moim ulubionym zaś był ten punkt:
PR> "Złodziej stara się rozumieć siebie, rozwija swoje zdolności i
PR> zamiłowania."
PR> oraz "Złodziej myśli samodzielnie i działa skutecznie".

Znam dość dobrze środowisko złodzieji, przynajmniej tych
szczecińskich i jakoś nie słyszałem takiej retoryki.
Ale podpytam przy okazji.

Ryś

Wiadomość wysłana przez program DRACO ORGANIZER http://www.dracosoftware.eu