[Czuwaj] Re: prawo

Wto, 13 Mar 2007, 21:15:03 CET

Nieco zakłopotany jestem, bo nie wiem, czy w sposób zamierzony
mieszasz wypowiedzi różnych osób, czy to przypadek. Ale postaram się
odpowiedzieć tylko na krytykę moich poglądów, Marcinowi zostawiając
fragmenty jego dotyczące.

 Tekst oryginalnej wiadomości:
Od: Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl>
Do: czuwaj w listy.czuwaj.net
Temat: [Czuwaj] Re: prawo

JS> To może Ty. Ja NIE PIJĘ ALKOHOLU, reaguję na każdy przejaw łamania prawa
JS> wokół, wychowuję ludzi którzy wiedzą że bez alkoholu można żyći nie
JS> znoszących obłudy.

Ale można też żyć bez wielu inych rzeczy. Mięsa np. , słodyczy - w
nadmiarze też szkodzą. Pokazujesz im te drogi? Czy jednak jesteś
miłośnikiem pączków i na to przymykasz oko... Żaden argument.

JS> A dlaczego ? Dlaczego mamy wypaczyć metodę harcerską, co z przykładem
JS> osobistym? Czy pokazanie że można byc abstynentem jest potrzebne czy nie?
JS> Czy pokazanie że można żyć bez piwa jest przydatne czy nie? Heh...

Zawsze wszystkim powtarzam, że nie jestem specjalistą metodykiem, ale
podstawy, jak każdy, znam. Nie widzę wypaczenia. Nie jest potrzebne
pokazanie że można być abstynentem bardziej, niż pokazanie, że można
być wegetarianinem.

JS> Jasne, wy dzieci macie swoje prawo a my dorośli wiecie....Bo świat jest
JS> zapity a alkohol jest dla ludzi...

Ale powtarzasz to też instruktorom zuchowym, prawda? Bo wiesz, zuchy
mają swoje Prawo Zucha. Tylko że ja też nadal kocham Polskę, a beretu
z dzyndzlem już dawno nie noszę... hm...

JS> Taaaa. Więc chcesz wypaczenia całej metody skautowej. Inne prawo dla
JS> dzieci, inne dla dorosłych.W ten sposób pokażemy jak poważnie ich
JS> traktujemy, pełny szacunek.

Ojej, to ja mogę wypaczyć całą metodę skautową? Tą stuletnią?? To nie
ja rozróżniłem Prawo Zucha od Prawa Harcerskiego, a tamtym się
upiekło...

JS> No tak.. do tego nie mamy innych narzędzi. Wszystko załatwiamy prawem.

Przykre trochę, że strzelasz takiego samobója. Mamy też narzędzia do
uczenia umiaru. Do pokazywania abstynencji, jako możliwej drogi. Czemu
chcemy załatwić to zapisami Prawa Harcerskiego??

JS> Ojjj, naprawdę masz problemy ze zrozumieniem Prawa Harcerskiego.

A ta uwaga do Marcina li tylko czy do nas obu? Bo ja się przyznaję.
Mam z tym problemy.

JS> Pozdrawiam

JS> Janusz Sikorski

Ja także