[Czuwaj] Re: prawo (do Marcina)

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Czw, 15 Mar 2007, 23:21:14 CET

Użytkownik Marcin Wojtczak <majcin w autograf.pl> napisał:
>I na tym włąsnie polega problem z Prawem Harcerskim
>Wszystko w nim jest jasne i proste, tylko nalezy najpierw przetłumaczyć
>to z języka harcerskiego na polski.
>I jak to juz się zrobi, to tekst jasny, czytelny, zrozumiały i wiecznie
>aktualny.
>
>Tylko ja się pytam czemu nalezy to robić na zbiórce za każdym razem, gdy
>się wprowadza PH młodym harcerzom, a nie można zrobić raz i wpisac do
>stautu, ksiażeczek harcerskich i wszystkich innych dokumentów?
>
>Marcin Wojtczak

Ma to tłumaczenie, Marcinie, pedagogu i socjoterapeuto ;) głęboki sens.
Kiedyś Jezusa zapytał religijny człowiek-"A kto jest moim bliźnim ?"
Według Twojej argumentacji, Jezus powinien powiedzieć: "Ten, który stoi obok ciebie".
Jednak zamiast tego Jezus opowiedział przypowieść o miłosiernym Samarytaninie
i na zakończenie odpowiedział pytaniem na pytanie: "Który okazał się jego bliźnim ?"

Jak myślisz, dlaczego ?

Zaproponowana przez ciebie wersja nie prowokuje do stawiania pytań.
Jest oczywista :

"1.        Harcerz służy Bogu i Polsce i sumiennie spełnia swoje obowiązki.

2.       Harcerz chce zmieniać siebie i świat na lepsze.

3.       Harcerz stara się rozumieć siebie, rozwija swoje zdolności i
zamiłowania.

4.       Harcerz chce wiedzieć więcej niż wie, umieć więcej niż umie.

5.       Harcerz myśli samodzielnie i działa skutecznie.

6.       Harcerz jest uczciwy, dzielny i odpowiedzialny, można na niego
liczyć.

7.       Harcerz jest życzliwy, uczynny i opiekuńczy.

8.       Harcerz jest gospodarny, szanuje pracę własną i innych.

9.       Harcerz poznaje i chroni przyrodę.

10.     Harcerz dba o sprawność i zdrowie, nie ulega nałogom, nie pali
tytoniu, nie pije napojów alkoholowych, nie próbuje narkotyków."

Andrzej.