[Czuwaj] =?ISO-8859-2?Q?o podzia=B3ach z ZHP (tradycja i nowoczesno=B6=E6) oraz podsumowanie?=

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Sob, 24 Mar 2007, 10:03:58 CET

Niezależnie od trzech nurtów występujących w dzisiejszym ZHP istnieją
pewne linie podziału, czasami powiązane z nurtami, czasami nie. Łatwo
je zauważyć, ponieważ wzniecają dyskusje na "czuwaju" i rozgrzewają
emocje.
Inny hałaśliwy nurt, to "postępowcy".
Przykro mi, ale nie udało mi się ustalić, czego się domagają, wiem tylko, że
nie podoba się to, co jest i wołają o potrzebie zmian.
Nie bardzo wierzę w postulaty stawiania automatów z prezerwatywami
na terenie obozów....
Nie do końca rozumiem też podejmowaną walkę z tradycją... sorry...

Podsumowując: ZHP jest bardzo niejednolite i zróżnicowane, na pewno nie jest
organizacją o łatwej do określenia tożsamości. Chciałbym "lepszego" ZHP
od tego, które jest. Ale czy naprawdę chodzi o organizację
"dla wszystkich", szarą i nijaką ? Przecież poszczególne środowiska
wypracowały sobie własne tożsamości, często różniące się miedzy sobą,
to prawda, ale jak widać mogące współistnieć w ramach jednej organizacji.
?
Andrzej.