Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

Aleksandra Kozubska kozubska w harcerstwo.net
Sob, 24 Mar 2007, 10:24:51 CET

Mały wyjątek od mojego milczenia na czuwaju pozwolę sobie uczynić...
Chciałabym doprecyzować :o)

----- Original Message -----
From: "Andrzej Rolewicz" <harc38 w op.pl>
> Linia podziału: wierzący - niewierzący.
> Na szczęście (!) nie występuje w ZHP zjawisko wojujących fundamentalistów
> walczących z niedowiarkami w mundurach.

Jasne, że zjawisko występuje, choć grupa fundamentalistów jest nieliczna.

> Raczej odwrotnie - to niewierzący skarżą się na dyskomfort, zarzucają
> ZHP dyskryminację i  walczą o równouprawnienie odwołując się głównie
> do argumentów typu deklaracja praw człowieka.

Przyznam, że nie słyszałam takiego argumentu. Zarzut dla mnie podstawowy to
niespójność stanowiska organizacji co do tego, kogo chcemy wychować (i mam
wrażenie, że to powinien być zarzut obu stron tego podziału).
Zapis statutu:
"Podstawą wychowania w ZHP są normy moralne, wywodzące się z uniwersalnych,
kulturowych i etycznych

wartości chrześcijaństwa. ZHP uznaje prawo każdego członka Związku do
osobistego wyboru systemu

wartości duchowych."

sugeruje otwartość organizacji. Jedna rota Przyrzeczenia mówiąca o służbie
Bogu sugeruje coś przeciwnego.

Liczę na to, że zrezygnujemy kiedyś z tego rozdwojenia jaźni i zdecydujemy
się o co wychowawczo nam

chodzi. I pzrestało mieć dla mnie znaczenie, w którą stronę pójdzie ta
decyzja. Coś wybierzmy po porstu.

phm. Aleksandra Kozubska
8 WKA "Ósemka Żoliborska"
Hufiec Warszawa-Żoliborz