Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

PU "WIPRESS" wipress w interia.pl
Wto, 27 Mar 2007, 20:20:22 CEST

Jeśli ta organizacja (ZHP) określi się,
iż nie jest otwarta na niewieżących - to coż,
ja podziękuję, być może podziękuje także za
wspólpracę całkiem pokaźna rzesza instruktorów.
Wszak nie będzie dla nas miejsca wśród skautów
i harcerzy - wierzących.
Z bólem serca zostawimy nasze dzieciaki albowiem
wedle wierzących nie będziemy godni...
O.K. rozumiem.
Zapisując się do oazy nie mam prawa mieć pretensji
o udział w mszach, pielgrzymkach itd.
Tylko czy grono wierzących bojowników
o statutowe zapisy wiary myśli o dzieciakach??
Wydaje mi się, że tylko w granicach własnego,
cynicznie pojętego "bogobojnego" interesu.

Czy nie można wychowywać i kształtować młodych
ludzi bez mieszania boga i religii do tego procesu?

Pozostawmy te zagadnienia rodzicom, kościołowi.

Pozostawmy albo ustanowmy harcerstwo świeckie!

Może powinien własnie powstać taki nurt?!

Maciej