Re: [Czuwaj] o podziałach w ZHP (religia)

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 28 Mar 2007, 22:14:51 CEST

28-03-07, admiral <admiral w pomaranczarnia.org> napisał(a):

> Owszem nie ma zgody na swiecie co do stosunku skautow do alkoholu, o tym
> wlasnie trzeba rozmawiac.  Moze mozliwy jest jakis lokalny konsensus w tej
> sprawie.

Ależ jest!
Nie ma chyba żadnej, która twierdzi że skauci powinni pić alkohol! Natomiast
znakomita większość zdaje sobie sprawę, że jasne stawianie tego typu zakazów
jest sprzeczne z Metodą Skautową :)

A nie moze to byc po prostu pewne okrelsone przekonanie kilka przekonan,
> tylko wiara?
> I uwaga do koncepcji Dobra najwyzszego i innych pomyslow tego typu. Uwazam
> ze harcerze/skauci powinni byc konkretni w slowach. Tak jak Bog, to ma byc
> Bog, a nie kropeczki, albo napis "niepotrzebne skreslic". I skoro nie
> wszyscy wyznaja tego Boga, to lepiej zeby nic nie zostalo niz jakis
> nieokrelsone dobro najwyzsze. Powinnisny uczyc harcerzy odpowiedzialnosci
> za slowa i zeby zawsze dokladnie wiedzieli co przyrzekaja i nie musieli
> czytac komentarzy.

Piotr, pamiętaj, że ja odnosiłem się do stanu faktycznego. Być może takie
ustalenia zostaną poczynione. Udało mi się na razie tylko tyle "wydobyć".

Dodatkowo dowiedziałem się, że w większości organizacji nikt by nie śmiał
nawet spytać instruktora o jego wyznanie :) To on sam decyduje oczywiście.