[Czuwaj] =?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Michal, bylo: Andrzej, by=B3o: Re: [Czuwaj ] Autorytety?=

Andrzej Rolewicz harc38 w op.pl
Śro, 2 Maj 2007, 17:17:12 CEST

Użytkownik Dominik Jan Domin <djdomin w biol.uni.torun.pl> napisał:

>Niestety, ale masz rację.

>Więcej niż 20 tekstów, i nie koniecznie 80 - po prostu odpowiednio większy
>wybór, aby teksty niekoniecznie leciały wg numerków, jak Madry Ktoś wybrał,
>tylko, aby były do wyboru dla drużynowych, często z adnotacją
>
>Np.: O służbie. O byciu przywódcą. Kim jest mój bliźni.
>
>Adnotacje (czy ewentualny komentarz) nie dla harcerzy, i nie do tego, aby
>druzynowy w jakikolwiek sposób "oceniał" pracę. Tylko po to, aby łatwiej
>byłoby mu coś wybrac, gdyby np. jakiś problem sie pojawił (np. kadra rości
> [...]

Wobec raczej ciepłego przyjęcia propozycji skontaktowalem się z
szefową "silnych duchem" i zadeklarowałem pomoc przy tworzeniu tego zbiorku.
Pamietam, jak kilka lat temu z harcerzami (absolwentami czwartej klasy
 szkoły podstawowej) zastanawialiśmy sie na podstawie tekstu
ewangelii, co Jezus mial na myśli mowiąc "czuwajcie".
Do dzisiaj pamietam, jak odkrywcze to było.
Bo wcale nie chodzilo o to, aby nie spać...
zainteresowanym również  polecam poniższą lekturę :
Mateusz 25,1	 Wtedy podobne będzie Królestwo Niebios do dziesięciu panien, które, wziąwszy lampy swoje, wyszły na spotkanie oblubieńca.
25,2	 A pięć z nich było głupich, pięć zaś mądrych.
25,3	 Głupie bowiem zabrały lampy, ale nie zabrały z sobą oliwy.
25,4	 Mądre zaś zabrały oliwę w naczyniach wraz z lampami swymi.
25,5	 A gdy oblubieniec długo nie nadchodził, zdrzemnęły się wszystkie i zasnęły.
25,6	 Wtem o północy powstał krzyk: Oto oblubieniec, wyjdźcie na spotkanie.
25,7	 Wówczas ocknęły się wszystkie te panny i oporządziły swoje lampy.
25,8	 Głupie zaś rzekły do mądrych: Użyczcie nam trochę waszej oliwy, gdyż lampy nasze gasną.
25,9	 Na to odpowiedziały mądre: O nie! Gdyż mogłoby nie starczyć i nam i wam; idźcie raczej do sprzedawców i kupcie sobie.
25,10	 A gdy one odeszły kupować, nadszedł oblubieniec i te, które były gotowe, weszły z nim na wesele i zamknięto drzwi.
25,11	 A później nadeszły i pozostałe panny, mówiąc: Panie! Panie! Otwórz nam.
25,12	 On zaś, odpowiadając, rzekł: Zaprawdę powiadam wam, nie znam was.
25,13	 Czuwajcie więc, bo nie znacie dnia ani godziny, o której Syn Człowieczy przyjdzie...

Zauważcie, że zasnęły i mądre i głupie. Co więc oznacza czuwajcie ? :)
Andrzej/Człuchów