[Czuwaj] Rajd Taktyk

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 22 Maj 2007, 07:06:36 CEST

Tak sobie poczytałem Wasze wypowiedzi na temat rajdu Taktyk i zrobiło mi
się smutno. Zero zrozumienia dla Ich inicjatywy. Zamiast tego pouczenia i
łajanie że: harcerze się nie bawią, że fala, że nieodpowiedzialność... A
może takie przypadki powinny wzbudzać pytania o jakośc naszego systemu
kształcenia ??? Przecież tam są DRUŻYNOWI czyli ludzie którzy powinni być
po kursach prowadzonych według świetlistych standardów przez profesjonalną
kadrę kształcącą. Nawet nie mówię o NAMIESTNIKU który z ramienia KH
powinien sie przyglądać pracy drużyn pod kątem zgodności z metodykami. Tak
naprawdę widać jedynie rozdźwięk pomiędzy szarą harcerską rzeczywistością
a teorią płynącą z ust "profesjonalistów". Po prostu smutne. Ciekawy
jestem czy ktokolwiek się pokusił o właściwe zamknięcie sprawy. Oczywiście
RAJD MUSI SIĘ ODBYĆ, w przeciwnym przypadku zniechęcenie będzie jedynym
efektem pracy młodych ludzi. A, że na zakończenie, przy ognisku WYCHOWAWCA
powinien zadziałać właściwą gawędą to chyba oczywiste. Fajnie, że komuś
się chce pracować, niefajnie, że sternik nie bardzo wie dokąd płynie, a
admiralicja patrzy sobie z góry i miast wyciągnąć wnioski co do systemu
kształcenia sternika woli jojczyć, że źle płyną.

Janusz Sikorski