Re: [Czuwaj] Kim jesteśmy, było: Rajd Taktyk

Paweł Rozdżestwieński konikhdj w hot.pl
Wto, 22 Maj 2007, 10:23:22 CEST

"Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com> napisał(a):
> (ciach) Nadużywanie słowa Ojczyzna (obecne w pracy niektórych drużyn) też
> plasuje nas mocno po prawej stronie, rzekłbym czasami w okolicy
> Młodziezy Wszechpolskiej.
>
> I tak sobie nad tym rozmyślam, czy własnie tam chcemy być. Własnie
> teraz - gdy władza jest jaka jest i tło mamy dośc... wyraźne.
>
> Oczywiście jeszcze stąd daleka droga do pełnego kosmopolityzu i
> odrzucenia wszelkich wartości uważanych za prawicowe, ale gdy patrze
> na niektóre plakietki ociekające krwią, Polska, Polska, Ojczyzna,
> Naród, to zaczynam zastanawiać się jak blisko tego prawego bieguna
> [...]

Goorek czytasz czasami co piszesz? Głoszone przez Ciebie poglądy są
charakterystyczne dla skrajnej lewicy, która ze skautingiem nie ma nic
wspólnego. Co to znaczy kosmopolityzm i odrzucenie wszelkich wartości
uważanych za prawicowe? Czy w ogóle rozumiesz znaczenia tych terminów? Co
negujesz w poglądach prawicowych - własność prywatna czy wolnośc
gospodarczą? Przywiązanie do wartości wolności i samostanowienia obywateli
i prawo do wolności słowa? Czy jeśli jestem za tymi wartościami to jestem
blisko narodowdców?

A co takiego zachwycającego ma być w kosmopolityźmie - zanik wszelkich
podziałów, narodowych i religijnych, uproszczenie poglądów do jednego i
najwspanialszego? Tym ma się cechować współczesny skauting - monolitością
poglądów? Kosmopolityzm uwielbiali komuniści - a wzorcowym przykładem
wcielenia tych zasad w życie był gułag - miejsce gdzie wszyscy byli równi.
Zastanów się choć trochę czy proponowany przez =ciebie ZHP to jeszcze
organizacja skautowa czy już pionierska?