ODP: Re[2]: [Czuwaj] Opiekun próby

Rafal Bednarczyk komendant w jamboree2007.zhp.pl
Śro, 30 Maj 2007, 00:19:19 CEST

Witam,

przewodniczacy Komisji Regulaminowo-Statutowej RN ZHP
Ryszard Rutkowski napisal w sprawie opiekuna z ZHR:
> Nie widzę luki.
>
> Uchwała została stworzona przez ZHP. Zbieżność nazw stopni z
> innymi organizacjami nie może powodować tożsamych uprawnień
> wewnątrzorganizacyjnych. Stąd moim zdaniem oczywiście hm. z
> ZHR nie może być opiekunem próby w ZHP.

cale szczescie Ryszard, ze napisales ze to tylko Twoim zdaniem.
Bo gdyby ustawodawca rzeczywiscie mial taki zamiar o jakim
piszesz to by to sformulowal w uchwale.

Zauwazmy jednak, ze Twoja komisja zweryfikowala pozytywnie taki
a nie inny zapis uchwaly rowno rok temu w czerwcu - stad wniosek,
ze gdyby takie byly intencje to by cos dodano do zapisow, tak jak
dodano wtedy do zapisow z poprzedniej kadencji Rady Naczelnej
zapisy wynikajace ze zmian kategori czlonkowskich.

Popatrzymy na dwa konkretne zapisy owej uchwaly:

Załącznik do uchwały nr 21/XXXIII
Rady Naczelnej ZHP
z dnia 18 czerwca 2006 r.

SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH
II. Zasady zdobywania stopni instruktorskich
3.	Opiekunem próby na stopień przewodnika może być instruktor
co najmniej w stopniu podharcmistrza. Instruktor w stopniu harcmistrza
może być opiekunem każdej próby. Opiekun próby musi mieć
zaliczoną służbę instruktorską.

III. Tryb zdobywania stopni instruktorskich
2.	Komisja stopni instruktorskich akceptuje opiekuna próby,
przedstawionego przez otwie-rającego próbę lub wyznacza za jego
zgodą innego opiekuna próby.

z obu zapisow wynika wyraznie, ze koniecznym warunkiem
do pelnienia funkcji opiekuna jest odpowiedni stopien instruktorski,
zaliczona sluzba i ze finalnie to KSI decyduje, czy opiekun jest
odpowiedni.

Na powyzszej podstawie ja jako praktyk - przewodniczacy KSI
z 8-letnim stazem stwierdzam, ze znam wiele przykladow
pelnienia przez instruktorow ZHR funkcji opiekuna, ktore
zatwierdzaly KSI w ZHP i ze jest to w 100% legalne wlasnie
z powodu takiego a nie innego umocowania KSI w systemie
zdobywania stopni instruktorskich.

I zgadzam sie z Ryszardem z jednym - to nie jest luka w zapisach.
To byl swiadomy zapis przygotowany przez ustawodawce.

Na koniec luzna uwaga - ciekawe co metodycznie mialoby wnosic
ograniczenie mozliwosci pelnienia funkcji opiekuna w ZHP
instruktorowi z ZHR? Jak dla mnie to nieswiadome lub co gorsza
swiadome zawezanie horyzontow myslowych czyli dzialanie
dokladnie przeciwne do celow dzialania kazdej KSI.

pozdrawiam wszystkich
R. Bednarczyk
hm Rafal Bednarczyk
komendant kontyngentu