Re: Re[2]: [Czuwaj] Opiekun próby

Adrian Łaskarzewski adrian w laskarzewski.pl
Śro, 30 Maj 2007, 00:57:46 CEST

Rafale,
to co napisał Ryszard, ja napiszę Ci jeszcze raz, ale trochę inaczej:

jutro wezmę 15 kolesi z osiedla,
założymy stowarzyszenie "Harcerstwo z blokowiska",
wybierzemy władze które mianują wszystkich członków harcmistrzami,
i do tego zaliczą im służbę.

Idąc Twoim tokiem rozumowania, czy będzie jakaś przeszkoda, aby byli
opiekunami prób w ZHP?

Piszesz:
>I zgadzam sie z Ryszardem z jednym - to nie jest luka w zapisach.
>To byl swiadomy zapis przygotowany przez ustawodawce.

A ja się nie zgodzę z Twoją tezą.
Jestem przekonany, a przekonanie moje graniczy z pewnością, że ustawodawca w
ogóle nie brał pod uwagę takiego przypadku.
Nazbyt oczywistym było, że instruktor ZHP, realizując w środowisku ZHP
zadania stopnia wg wymagań ZHP, otwierając próbę w komisji ZHP, działającej
wg regulaminu ZHP na podstawie uchwały RN ZHP, obiera na opiekuna
instruktora ZH... P!
Podobnie jak nie sposób przewidzieć wszystkiego, co przynosi życie.

Wydaje mi się, że tego typu uprawnienia powinno regulować np. porozumienie
ZHP i ZHR o wzajemnym honorowaniu uprawnień instruktorów, czy jak to tam
można by nazwać, ale wiecie o co chodzi.

W pracy w KSI mam staż w sumie prawie 10-letni, z czego 5 lat na funkcji
przewodniczącego. W przeciwieństwie do Ciebie, mi taki przypadek jeszcze się
nie zdarzył.

Powyższe to moje rozważania natury formalnej, i nie oznaczają one
bynajmniej, że uważam, że nie znalazłoby się wśród instruktorów ZHR wielu
dobrych opiekunów prób ZHP.

Adrian