[Czuwaj] Opiekun próby

Śro, 30 Maj 2007, 08:42:09 CEST

Mój Wielce Szanowny Kolega Rafał Bednarczyk łaskaw poczynić
następujące uwagi:

RB> cale szczescie Ryszard, ze napisales ze to tylko Twoim zdaniem.
RB> Bo gdyby ustawodawca rzeczywiscie mial taki zamiar o jakim
RB> piszesz to by to sformulowal w uchwale.

RB> Zauwazmy jednak, ze Twoja komisja zweryfikowala pozytywnie taki
RB> a nie inny zapis uchwaly rowno rok temu w czerwcu - stad wniosek,
RB> ze gdyby takie byly intencje to by cos dodano do zapisow, tak jak
RB> dodano wtedy do zapisow z poprzedniej kadencji Rady Naczelnej
RB> zapisy wynikajace ze zmian kategori czlonkowskich.

RB> Popatrzymy na dwa konkretne zapisy owej uchwaly:

RB> Załącznik do uchwały nr 21/XXXIII
> [...]

Zupełnie mnie jednak nie przekonuje Twoja argumentacja, a wręcz
przeciwnie - utwierdza w przekonaniu, że mam rację. Zacytowane przez
Ciebie fragmenty uchwał są elementami prawa wewnętrznego
stowarzyszenia ZHP, a  nie organizacji PCK, ZPP, LOP czy ZHR. Pozwól,
że będę się jednak upierał przy tym, aby nie rozpoczynać każdego
zdania w uchwałach Rady Naczelnej ZHP, od słów "W ZHP to...". Bo tak,
jak nikt nie prawa narzucać naszym instruktorom żadnych obowiązków,
ani przydawać uprawnień, tak również my nie możemy tego czynić innym.
Nie znam wymagań na stopnie w ZHR i nie musi mnie to interesować -
mogą mieć 2-5-7 stopniowy system, mogą nie mieć też kategorii
intruktorów w ogóle.

ZHP daje określone uprawnienia naszym instruktorom i ich
kształci/doskonali/weryfikuje.

Stąd jasne jest , że instruktorzy ZHR czy jakichkolwiek innych
organizacji nie mogą pełnić funkcji w ZHP.

Czy Twój szacowny Hufiec Mokotów dopuszcza również instruktorów ZHR
do praw wyborczych?? Skoro harcmistrz to harcmitrz...

Podzielam natomiast zdanie, że na poziomie ogólnozwiązkowym możliwe
jest zawarcie stosowanego porozumienia. Ale go nie ma zdaje się
jeszcze...

hm. Ryszard Rutkowski
Przewodniczący
komisji statutowo-regulaminowej