ODP: Re[4]: [Czuwaj] Opiekun próby

Rafal Bednarczyk komendant w jamboree2007.zhp.pl
Śro, 30 Maj 2007, 10:55:21 CEST

WItam wszystkich,

Ryszard Rutkowski napisal:

> [...]
> zdania w uchwałach Rady Naczelnej ZHP, od słów "W ZHP to...". Bo tak,
> jak nikt nie prawa narzucać naszym instruktorom żadnych obowiązków,
> ani przydawać uprawnień, tak również my nie możemy tego czynić innym.
> Nie znam wymagań na stopnie w ZHR i nie musi mnie to interesować -
> mogą mieć 2-5-7 stopniowy system, mogą nie mieć też kategorii
> intruktorów w ogóle.
>
> ZHP daje określone uprawnienia naszym instruktorom i ich
> kształci/doskonali/weryfikuje.
>
> Stąd jasne jest , że instruktorzy ZHR czy jakichkolwiek innych
> organizacji nie mogą pełnić funkcji w ZHP.
zdecydowanie zgadzam sie z Toba ze:
- nie trzeba pisac, ze "w ZHP to..."
- ze instruktorzy innych organizacji nie moga pelnic funkcji w ZHP

ale my mowimy o roli opiekuna proby instruktorskiej, ktora
koordynuje KSI, decyduje o jej przebiegu i rowniez wlasciwie
dobiera opiekuna proby. Jesliby uchwalodawca chcial ograniczyc
role KSI to pewnie by to zrobil, ale na szczescie zaufano zbiorowej
madrosci komisji. I my wlasnie z tego prawa korzystamy.

> Czy Twój szacowny Hufiec Mokotów dopuszcza również instruktorów ZHR
> do praw wyborczych?? Skoro harcmistrz to harcmitrz...
czyzbym wychwycil lekka nutke zlosliwosci w stosunku do mojego
hufca? Czyzby nasza obecnosc w ZHP rzeczywiscie dla niektorych
byla az takim problemem? O ile przeciez bylo by latwiej gdybysmy
wreszcie z naszym martyrologicznym staniem pod Szaroszeregowymi
pomnikami, ze smutnym rajdem Arsenal o wojennym rodowodzie
i z tym glupim brakiem kooedukacji wreszcie poszli do tego ZHRu
zamiast go ciagnac nawet na opiekunow prob instruktorskich.

> Podzielam natomiast zdanie, że na poziomie ogólnozwiązkowym możliwe
> jest zawarcie stosowanego porozumienia. Ale go nie ma zdaje się
> jeszcze...
a mozesz mi wskazac wobec tego stosowny zapis w uchwale RN
dotyczacej systemu stopni instruktorskich, ktory by umozliwil
wejscie w zycie takiego porozumienia?

pozdrawiam
Rafal
hm Rafal Bednarczyk