RE: [Czuwaj] Opiekun próby

Rafal.Suchocki w pse.pl Rafal.Suchocki w pse.pl
Śro, 30 Maj 2007, 11:20:03 CEST

I Rafał Suchocki. Choć z tym mocnym staniem różnie bywa ;-)

>Panowie. Zdrowy rozsądek to można stosować, jak się pakuje plecak.
>Mam czasami wrażenie że niektóre idee przesłaniają wam rzeczywistść
>tak bardzo, że nie potraficie dostrzec podstawowych ram jakie nas
>obowiązują, mam wrażenie, że dla was ORGANIZACJA to zło konieczne,
>liczy sie przeciez tylko RUCH.

Ciężko chyba przyznać, iż dla mnie ORGANIZACJA to zło konieczne. Niemniej zgadzam się zarówno z moim imiennikiem jak i Admirałem.

>To dosyć ułomne, co wykazał już Adrian - co raczyliście zignorować.
>Które organizacje harcerskie mogą, a które nie mogą wystawiać swoich
>harcmistrzów do prób? Kto o tym decyduje? Rzeczywistość jest trochę
>bardziej brutalna od pieknych sformułowań. Czekam na kryteria.

KSI. I zdrowy rozsądek. Nie przeszkolony podharcmistrz z ZHP jako opiekun jest dla mnie mniej wartościowy - niż świadomy instruktor z ZHR. I nie zachłystuje się bynajmniej naszą bratnią organizacją. Chcę postępować tak, aby jakość prób które przechodzą przez KSI w której zasiadam była jak najlepsza.

>Czy może to robić wrocławski Związek Harcerstwa Wiejskiego?
>A Federacja Skautingu Europejskiego? a Skauci - adwentyści?

Twoje przykłady z Zawiszą czy mitycznym Związkiem Harcerstwa Wiejskiego są o tyle chybione, iż ważnym kryterium przy zgodzie na taką osobę jest znajomość Jej przez KSI jak i kandydata (probanta?).
Nie może to być również Cywil z PCK, czy Amnesty International, gdyż ani nie zna specyfiki naszych organizacji, ani też nie pracuje metodą harcerską.

A jakie jest Twoje zdanie na temat osoby z innego Hufca? Bo często poszczególne Hufce bardziej różnią się u nas między sobą, niż nasze środowiska, a niektóre środowiska ZHR.

Rafał Suchocki
KSI Hufca Warszawa Praga Północ