[Czuwaj] Program ZHP [było: Opiekun próby]

Śro, 30 Maj 2007, 12:39:25 CEST

"W roku 2006 miały być podjęte działania dotyczące wspierania systemu
zastępowego, miały być wydane drukiem: „Poradnik zastępowego” (grudzień 2006)
oraz broszura z cyklu „Biblioteczka zastępowego” (grudzień 2006). Ponadto
opracowany miał być materiał „Rola drużynowego w pracy z systemem zastępowym”
(grudzień 2006). Niestety, w połowie roku 2007 w dalszym ciągu nie możemy
korzystać z tych materiałów."

"Program Zlotu w Kielcach wciąż jest niekompletny (jego przygotowania
rozpoczęły się dopiero we wrześniu 2006 r.) (...) Pod koniec maja 2007 nadal
brakuje kadry w trzech z pięciu miejsc programowych. Zlot, który mógłby
stworzyć wspólnotę kadry programowej niestety nie jest do tego
wykorzystywany."

Boję się, że w natłoku listów na temat KSI umknie link do sprawozdania komisji
RN oceniającego działania GK ZHP w obszarze program i praca z kadrą.

Ta pasjonująca lektura składa składa się w większości z wyliczeń czego Główna
Kwatera ZHP NIE ZROBIŁA w czasie ostatnich dwóch lat. Ja po przeczytaniu tego
raportu uważam, że członkowie komisji byli w swojej ocenie zbyt łagodni.

Każde zdanie sprawozdania jest dla mnie potwierdzeniem nieudolności i braku
odpowiedzialności GK ZHP. Nie została zrealizowana znakomita większość
działań na rok 2006, a jest już prawie połowa 2007! Powoływanie fikcyjnych
zespołów, niezrozumiałe zmiany struktury wydziałów metodyczynych, słaba praca
z kadrą, obniżenie rangi CSI. Naprawdę ciężko się to czyta.

Zniósłbym jeszcze fatalny stan programu ogólno związkowego, ale całkowite
olewanie wsparcia programowego niższych struktur (niezrealizowane wydanie
materiałów dla hufcowych, drużynowych i zastępowych) to skandal! Najbardziej
bulwersujący jest opis słabej współpracy GK z komisją:

"Nie udało nam się niestety spotkać z szefami zespołów metodycznych.
Wielokrotnie obiecywane listy z nazwiskami instruktorów pracujących w
wydziałach i zespołach, nigdy nie dotarły do komisji mimo próśb."

"Nigdy też nie udało nam się obejrzeć któregoś z wielu poradników, które, jak
wynika z informacji Naczelnika, są gotowe do druku, nie zostały one także
zawieszone na stronach internetowych."

Co za żenada!

Gdyby moja praca jako namiestnika wyglądała tak jak praca GK w sferze programu
to sam podałbym się do dymisji.

Aż się ciśnie powiedzieć: "Kończ Waść, wstydu oszczędź...", tyle, że naczelnik
ZHP jest kobietą :/

Całość sprawozdania tutaj: http://rn.zhp.pl/content/view/90/49/

--
Czuwaj!

parasol
Marcin Bednarski parasol(at)harcerstwo.net
Namiestnik harcerski :: Hufiec Warszawa-Żoliborz
http://arkadia.wawrzyszew.net
"Choć droga jest bez końca. Pozornie bez znaczenia.
 Mniemam, że mam powody by drogi swej nie zmieniać"