Re: [Czuwaj] wykładnia NSH

Grzegorz Całek g.c w onet.pl
Sob, 3 Lis 2007, 16:25:45 CET

| Zastanawia mnie jedna rzecz. Jak pamiętacie wszyscy, na Zjeździe ZHP 9
| września mieliśmy szansę zaobserwować żywe działanie naszego NSH, w
| ekspresowym iście tempie. Kiedy Druhna Naczelnik po raz wtóry
| zaproponowała do skłądu GK Druha obecnego pełnomocnika ds. różnych Druh
| Jan Olgerbrand, chcąc temu przeciwdziałać zorganizował posiedzenie Sądu,
| któy wyłożył, że takie postępowanie (powtórne kandydowanie do tej samej
| władzy, pomimo nieuzyskania większości) jest niezgodne ze Statutem.
|
| Niezależnie od tego, czy radość czy smutek sprawiłą ta uchwała
> [...]

A mnie martwi to, że wykładnia miała charakter nie abstrakcyjny, lecz była
robiona pod określoną osobę. Bo może intencje były szczytne, a działanie z
tego punktu widzenia skuteczne, jednak fatalne mogą być skutki takiej
wykładni dla odbywających się zjazdów hufców, gdzie ponowne kandydowanie
nie jest zjawiskiem rzadkim.
I co teraz? Ktoś (RN?) stwierdzać będzie nieważność wyborów takich osób na
zjazdach hufców?
GC