Re: [Czuwaj] namioty, było: www.zhp.pl

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 13 Lis 2007, 23:00:37 CET

13-11-07, Seascout <seascout w o2.pl> napisał(a):

> ::
> ::http://zhp.pl/index.php?do=news&navi=0001%2c0011&id=5310
> ::
>
> Oglądając te zdjęcia, przypomniało mi się pytanie jakie zadał nam (na pewno
> mnie i g00rkowi) jeden napotkany skaut: dlaczego polscy harcerze ubierają
> się w namioty?
>
> Powiedzcie... co powoduje, że tak lubimy pałatki rodem z 1943 roku?

Napisałem o tym artykuł o tu:
http://natropie.zhp.pl/content/view/594/49/

Dla mnie to jest głębszy problem, a mianowicie na ile powinnismy
tworzyc alternatywną rzeczywistość naszym harcerzom (czy ja już
wspominałem o harctrixie? ;) )

Swoją drogą dla wielu taka odskocznia JEST bardzo atrakcyjna. Nie
obchodzi ich czy pałatka jest fruti dżezi, tylko wazny jest fakt ŻE TO
JEST INNE. Szczególnie w okesie buntu taki azyl jest super. Spójrzcie
na Emo*, oni tez są zupełnie inni niż reszta i w tym cały sekret.

Każdorazowy atak na oldskulowość harcerstwa kończy się tradycjnie
prostą odpowiedzią (walącą Schopenhauerem) "to cooo, mamy byc
zioomamii?" i zaraz później pojawia się wyświechtane "harc ziom kopsa
szluga" czy jakoś tak. Czarnobiało jak zwykle.

Później pojawia się argument, że ludzi to kręci, że przychodzą właśnie
po to, aby odskoczyć itp itd. Choć w ogóle nie myslimy o tym jakie sa
tego NASTĘPSTWA. A może tragizuję? :]

No cóż, dopóki będziemy obierać taki kierunek jakiekolwiek działania
wizerunkowe (względem młodych ludzi) możemy sobie wsadzić... na półkę
:]

(Wtedy pojawia się argument że jakość a nie ilość...) Rafał. Przecież
my znamy dokładnie przebieg takiej dyskusji :]

g00rek

P.S. Jeśli ktoś nie wie kto to Emo to chyba kiepsko z jego byciem na
czasie, a chyba wychowawca powinien na czasie być :)