[Czuwaj] druhowanie

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 26 Lis 2007, 10:09:28 CET

26-11-07, Grzegorz Całek <g.c w onet.pl> napisał(a):

> Oj Gooorku, mój druhu!
> A może po prostu są dla siebie druhami, a nie używają tego dlatego, że
> obawiają się po imieniu...
> GC
>
> PS: Kurcze, szczególnie ostatnio tak mam, że jak ktoś mi druhuje, to mam
> wrażenie, jakby chciał mnie obrazić albo co najmniej pokazać, że ma coś do
> mnie :/

A tak nie jest?

Forma "druhu" była chyba bardziej popularna na początku ubiegłego
stulecia (tak jak getry, berety, czy kurtka ściskana pasem) i została
przechowana w naszej organizacji rekonstrukcyjno historycznej zwanej
ZHP :)

Dzisiaj raczej zastępuje "pan" - ja tak mówię albo do mocno starszych
osób, albo z ironią...
I chyba nie ma co biadolić jak pare osób kiedyś na tej liście tylko
iść z czasem (no taaa taaa w dresy i zmieńmy PH na "harc-ziom kopsa
szluga" :P )