[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 37, Numer 28

Katarzyna Tylipska kaskatylipska w wp.pl
Śro, 28 Lis 2007, 10:04:00 CET

----- Original Message -----
From: "Izabela Staszczyszyn" <endrea w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, November 27, 2007 7:07 AM
Subject: [Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 37, Numer 28

> jeśli ktoś kogoś obraża - to per Pani/Pan i zamiast Czuwaj! - dzień dobry

W moim hufcu "Dzień dobry" jest na pożądku dziennym, do tego stopnia, że
niektórzy instruktorzy tak odpowiadają nielicznym wędrownikom na "Czuwaj!".
A, że o drużynowych sie mówi "nasza pani/nasz pan" to dla prawie wszystkich
"harcerzy" w hufcu też normalne.... No ale jak taka drużynowa się pyta czy
powinna mieć mundur :/
Nie ma się co obrażać o druhno/druhu i czuwaj :),źle jest jak takich
podstawowych rzeczy trzeba uczyć harcerzy i instruktorów.

Sama jestem komendantką hufca i do swojej skarbniczki, byłej komendantki i
księgowej i kilku innych instruktorów mówię "Druhno/ Druhu". No bo jak mam
mówić do ludzi, którzy sa starsi od moich rodziców?? Przecież nie wyskoczę z
"Panią" albo "Jolą"... no chyba, że od nich wyjdzie taka inicjatywa :P

Kasia Tylipska