[Czuwaj] Akcja "Znicz"

Marcin Wojtczak majcin w autograf.pl
Nie, 14 Paź 2007, 18:18:02 CEST

Jarek Sroka pisze:
> Witam!
> Szukam informacji nt. Przeprowadzenia akcji "Znicz".
> Chodzi mi o przepisy, które regulowały by sposób przeprowadzenia akcji
> (ponieważ planujemy coś wiecej niż sprzedanie pięciu palet zniczy).
> Potrzebuje przepisów, które by mówiły czy jestaśmy jako ZHP zwolnieni z podatku
> dochodowego w związku z tą akcją (podobno tak, ale nie mogę znaleść
> na to żadnej podstawy prawnej).

ZHP jak każde stowarzyszenie jest zwolnione z podatku dochodowego od
osób prawnych, o ile przznacza dochód na działalnośc statutową
niestety ZHP jest płatnikiem VAT, więc należy odprowadzić ten podatek, z
tego powodu nizbędna jest faktura VAT na zakup zniczy, z tym, że
dokładne nierozliczenie VAT jest zadaniem księgowych w choragwi
> Jeśli nie jestśmy to na jakiej zasadzie mamy się z tego rozliczać
> (kasa fiskalna?).
> Ustawa o OPP mówi o zwolnieniach, ale o ile się wczytałem to nie
> łapiemy się w ten przepis, może jest inny.
> Prosiłbym o pomoc

nie wiem na jaki szczeblu działasz, ale generalnie szczegółow
rzowiązania zależą od chorągwi, więc najlepiej skontaktuj się z
księgowością, to powiedza ci jak to dokładnie rozliczyć, aczkolwiek nie
słyszałem, aby kttokolwiek sprzedając znicze potrzebował kasy fiskalnej.

a tak swoją drogą, to jaka akcję planujesz, że ma to być wyraźnie więcej
niż 5 palet?
ja ze swoim szczepem prowadziłem akcje biorąc w komis zniczy za jakieś
5000 zł i podobną prowadziło większość szczepów z mojego hufca, wszyscy
rozliczali się przy pomocy faktury na zakup oraz oświadczenia
dotyczącego przychodu, po czym wpłacali do kasy hufca należny VAT,
resztę załatwiał hufiec poprzez chorągiew.

Marcin Wojtczak