[Czuwaj] 1% podatku

Pon, 29 Paź 2007, 16:50:28 CET

----- Original Message -----
From: "Piotr Kowalski" <kowlak w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, October 29, 2007 3:13 PM
Subject: Re: [Czuwaj] 1% podatku

> 29-10-07, TOGRO.pl <togro w togro.pl> napisał(a):
> Umówić się w chorągwi i w ZHP, że będziemy honorowali oświadczenia.
> Drużynowy zbiera oświadczenia rodziców, że przekazali 1% i że życzą sobie
> by
> ta kwota wpłynęła na konto drużyny. System zakłada uczciwość drużynowych,
> że
> nie będą tworzyli oświadczeń niepodpartych faktami. Ale uważam, że to nie
> jest jakieś wyjątkowo wygórowane oczekiwanie w organizacji wychowawczej.

System ma tą słabość że nie uwzglednia ewentualnej niefrasobliwości
lub wprost złej woli tych znajomych lub rodziców.
Jak to już wspomniałem na forum ZHP, warto by zasugerować by GK ZHP
wystąpiła do Ministerstwa Finansów o to aby za przelewem z danego US
szła "zbiorówka" zawierajace Imię, Nazwisko, NIP i kwotę czastkową.
To w razie problemów pozwoli na łatwa weryfikację wątpliwych deklaracji
a nie jest to jakiś dodatkowy obowiązek dla US-ów bo i tak musżą
takie "zbiorówki" sporządzić.

Czesław