[Czuwaj] Re: problemy realne

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Pią, 4 Kwi 2008, 10:13:40 CEST

> Na fali tej dyskusji przeczytałem właśnie Rozporządzenie Ministra Edukacji

> Narodowej z dnia 21 stycznia 1997r. [Dz.U. 1997 nr 12 poz. 67] w sprawie
> warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i
> młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania.

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU19970120067&type=2&na
me=D19970067.pdf >
> [nie ma tu, ani w pozostałych przepisach tego rozporządzenia, mowy o jakiś

> dodatkowych osobach na placówce wypoczynku, które muszą posiadać
> zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kierowników placówek wypoczynku.
> Komenda Ch. D. wykazuje się nadgorliwością od co - a jak wiemy
> nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu]
> pozdrawiam
> sw_Mikolaj2
------------------------------

Czy nadgorliwością, czy zapobiegliwością to można mieć różne zdania. Okazuje

się bowiem, że wczoraj w rozmowie z jednym z komendantów hufców dowiedziałem

się, że kuratioium nie wpisało do rejestru placówki (obozu wędrownego)
właśnie dlatego, że uznało, że kierownik placówki (po naszemu drużynowy)
jest kierownikiem a nie wychowawcą. W związku z tym ich zdaniem placówka
miała za mało wychowawców zgodnie z przepisami, których nieznajomość zarzuca

mi jak zwykle bezpodstawnie mój dawny kolega z RN Lucjan "Cyryl" B.

Identyfikuję ten problem, ponieważ gdyby okazało się, że podobne
interpretacje stosują inne kuratora bądź zasiadający w nich urzędnicy,
mogłoby to bardzo uderzyć w małe 25-30 osobowe obozy drużyn, które przecież
wymarzyliśmy sobie uchwalając strategię. Do tego dochodzi jeszcze kwestia
wymagania by nawet na takiej placówce (obozie) znalazła się stosowna obsługa

medyczna.
SW
-----
[]
Twój 'dawny kolega' :) niczego Ci Sławku W. :) nie zarzuca.
Twój 'dawny kolega' :) po prostu czasami dziwi się jak tak inteligentny
jegomość jak Ty może zadawać pytania CZASAMI trywialne.
I czy CZASAMI nie robisz tego z innych pobudek aniżeli chęć pogłębienia
wiedzy.
:)

hm. Lucjan Brudzyński HR 'Cyryl'
Członek Rady Naczelnej ZHP
Skarbnik Hufca ZHP Sopot

Związek Harcerstwa Polskiego
Chorągiew Gdańska Hufiec Sopot
Al. Niepodległości 679; 81-854 Sopot
tel./fax 058 551 00 36
e-mail: sopot w zhp.pl

1% Nie daj Fiskusowi - podaruj harcerzowi!
www.sopot.zhp.pl