prawica/lewica, było: Re: [Czuwaj] arsenał -Mokotów dziękuje

Kamila Wajszczuk kamila w pomaranczarnia.org
Pią, 4 Kwi 2008, 14:10:49 CEST

Zuzanna Zaleska pisze:
> Konserwatywne podejście do wartości? W którym momencie?

Mam na myśli takie wartości jak służba, miłość bliźniego, rodzina,
wartość jednostki i jej dobro cenione wyżej niż mityczny interes jakiejś
zbiorowości... Więc odpowiedź brzmi - w każdym momencie.

> I odwołania do Boga też tu nie stoją na przeszkodzie, wystarczy wziąć
> Katolicką Naukę Społeczną, która jako żywo jest lewicową koncepcją
> ładu społecznego.

Hmm.... może w takim razie umówmy się po prostu, że to kwestia
interpretacji?
Bo ja żyję w przekonaniu, że KNS powstała jako odpowiedź Kościoła
Katolickiego na lewicowość, ale sama lewicowa nie jest.

Chyba robi się offtopic.

Pozdrawiam,
Kamila