Re: Re: [Czuwaj] uchwała składkowa - wersjaautorsk a , wstępna

Nie, 6 Kwi 2008, 11:35:38 CEST

Dnia 06-04-2008 o 11:26:34 Tomasz Kazubski <dalkow w poczta.onet.pl>
napisał(a):

>  > > czyż nie mam racji? ;)
>  > >
>  > > tomek
>  > > --
>  >
>  > Nie ma tu racji. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, a nie
>  > opublikownaia gdziekolwiek.
>  > SW
>
> Druhu Sławku,
>
> jak widać żartowałem, gdyż na końcu pytania jest odpowiedni znaczek,
> ale skoro Druh odpowiada poważnie, to ja również odpowiem poważnie,
>
> uchwała składkowa z 22 października 2006 roku zgodnie z jej par. 8
> [...]

Uchwałą ta brzmi:
Uchwała nr 4/XXXV Rady Naczelnej ZHP z dnia 8 grudnia 2007 r.
w sprawie zmiany uchwały nr 28/XXXIII Rady Naczelnej ZHP
z dnia 22 października 2006 r. w sprawie składek członkowskich

§ 1
Na podstawie § 67 ust. 4 pkt 6 i 10 Statutu ZHP Rada Naczelna ZHP zmienia
uchwałę
nr 28/XXXIII Rady Naczelnej ZHP z dnia 22 października 2006 r. w sprawie
składek członkowskich w ten sposób, że:
a) § 7 otrzymuje brzmienie: „Zobowiązuje się Główną Kwaterę ZHP i komendy
harcerskie do rozliczenia należnych składek członkowskich za lata
2002-2007”;
b) w § 8 ust. 2 skreśla słowa: „ i obowiązuje do 31 grudnia 2007 r.”

§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Zgodnie z jej par. 2 uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, choć ciągle
walczę, żeby pomijać ten zapis, jeżeli nie zmienia on ogólnej zasady. A
zasadą jest, że uchwała wchodzi w życie wtedy, kiedy jest skutecznie
podjęta. Dotykasz jednak szerszego problemu. Rzeczywiście ogólne zasady
prawne, stosowane powszechnie, mówią, że prawo obowiązuje wtedy, kiedy
jest opublikowane w odpowiednim publikatorze. Komisja stat-reg. RN pracuje
nad uchwałą w sprawie ogłaszania dokumentów ZHP. Na dzień dzisiejszy nie
ma takiej regulacji.

Ryszard Rutkowski