=?ISO-8859-2?Q?Re: Re: Re: [Czuwaj] uchwa=B3a sk=B3adkowa - wersjaautor ska , wst=EApna?=

Tomasz Kazubski dalkow w poczta.onet.pl
Nie, 6 Kwi 2008, 12:26:32 CEST

"Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net> napisał(a):
 > From: "Tomasz Kazubski" <dalkow w poczta.onet.pl>

 > Zupełnie nie chodziło mi o koszty przelewóz z hufców, tylko o koszty
 > utrzymania konta korporacyjnego przez GK. Mój hufiec ma konto całkowicie
 > darmowe w lokalnym banku spółdzielczym. Czy jest na to szansa w Warszawie?

mnie również, miałem na myśli koszty obsługi konta GK-i, które wg tego co udało mi się znaleźć na Internecie wynoszą od 0,40 do 1,00pln za przelew w zależności od banku oraz od ilości przelewów, z przykładem jednego banku, który pobiera 0,50pln za mnie niż 500 przelewów

 > Pomijając juz to, że ta GK nie potrafi nawet aktualizować strony dotyczącej
 > jej własnej działalności, że nagle na długo zniknęła strona pokazująca stan
 > opłacenia składek przez Choragwie naprawdę obawiałbym się łączenia
 > opłacalnia składek z kwestią pełnomocnictw. Zwłaszcza, że w proponowanym
 > przez Druha systemie nalezłaby jeszcze mieć pewnośc co do przepływu
 > informacji kanałem GK-Choragwie. Bo one nie miałyby wiedzy o % opłaconych
 > składek. Uzyskiwalyby go od GK.

zgadza się, jednak tworząc cokolwiek nowego musimy założyć zdolność organizacyjną danej jednostki, ale nie może być ona zerowa

poza tym system jest o tyle prosty, że wystarczy przerzucić dane do excela i automatycznie wyskakują hufce, które na dany dzień mają niedopłatę, zmiana raz na kwartał nawet w 10% hufców, czyli powiedzmy w 30, że dane pełnomocnictwo zostało ograniczone może zająć 30 minut, a w bardzo beznadziejnym oprogramowaniu 30 razy 5 minut, to daje 2,5godz. oraz drugie tyle na wprowadzenie nowych pełnomocnictw dla 30 hufców, pewnie bardziej czasochłonne w beznadziejnym systemie komputerowym, powiedzmy 3 krotnie, czyli 7,5 godziny. To przy założeniu beznadziejności oprogramowania daje 10 godz. x 4 kwartały, czyli 40 godz. x nawet 30pln za godzinę pracy osoby wprowadzającej dane, to jest 1200pln (+600pln koszty obsługi konta bankowego = 1800pln z min. 200tys. dodatkowo ściągniętych składek = 0,9% - bajka). Oczywiście to są maksymalne koszty przy beznadziejnym oprogramowaniu i dojdą do tego koszty obsługi księgowej, ale nadal uważam, że jest to bardzo wydajne rozwiązanie, tym bardziej, że należy odjąć od tego koszty obsługi składek w chorągwiach.

Dodatkowo Druhu,
200tys. złotych wcześniej ściągniętych składek i te 200tys. wcześniej spłaconego zadłużenia GK-i to daje 24tys. pln!!!! oszczędności za niepłacenie odsetek karnych od zaległych zobowiązań

 > Zasady, które opracowaliśmy w hufcu wspólnie z drużynowymi umożliwiają
 > indywidualne rozliczenie każdego harcerza podejmującego akcję zarobkową.

Niestety, nie za bardzo rozumiem:(
Co ma wspólnego zobowiązanie do opracowania propozycji programowej, będącej narzędziem wspomagającym, ale dobrowolnym do stosowania przez środowiska, z zasadami, które zostały opracowane w Druha hufcu?

tomek