[Czuwaj] ZHP be be be be

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 7 Kwi 2008, 14:05:26 CEST

07-04-08, Marabut <marabut w inetia.pl> napisał(a):
> Dzięki Ci za "oświecony" magazyn.
>
>  No tak, to trudne pytanie - po co ten artykuł ?
>  Równie dobrze można powiedzieć: po co lista "Czuwaj" ?

Wiesz, bo to jest tak.
Z ZHRem obchodzimy się jak z jajkiem. Od kiedy pamiętam, na poziomie
świadomych instruktorów nigdy nie mówiło sie o nich nic złego, nie
piszemy żadnych artykułów, które dotykałyby tego tematu itp. Najdalej
idące nastawienie wśród znanych mi dobrych instruktorów to nastawienie
Kowlaka, czy Ryśka, że ZHR powinien mieć własne odrębne symbole.

Nigdy natomiast nie kwestionujemy programu ZHR, który choćby dla mnie
w wielu miejscach jest nie do przyjęcia. Ale to nie moja organizacja i
rozumiem że może istniec i TAKIE harcerstwo (bardzo różne od mojego).

Natomiast ze strony ZHR negatywne komentarze sa na porządku dziennym.
Od wypominania nam komuny i betonu po różne niby wdowcipne teksty w
stylu "jak tam wam sie żyje w tych waszych Ko-E-Du-Kach?" (co ma
symbolizować istne orgie - zasłyszane od późniejszego rzecznika rządu
:)"

Więc o co chodzi pytam? Gdzie ta równowaga?

Natomiast to, że dla obecnej GKi wazniejszy jest interes ZHR i
posiadanie przez nich praw do krzyża i są gotowi z tego powodu
zrezygnowac, niż tysiące wewnętrznych problemów ZHP, które miały być
wreszcie ruszone po nadejściu nowej władzy - to pozostawię bez
komentarza.

Tym bardzej gorzki smak w moich ustach, że sam stanowiłem część tej
alternatywnej ekipy, która miała cały plan zmian, przygotowywany
mozolnie ponad rok wcześniej. Ludzi gotowych poświęcić swoje prywatne
życie dla wzięcia sterów ZHP i pchnięcia go w konkretnym kierunku.

Dlatego nie wierzę do końca w to, że ta GK zrezygnuje - podjęła się w
końcu tego cięzkiego zadania, a jako pierwsza GK która jest wybrana wg
powszechnej opinii "nie z układu", to tym bardziej będzie się do końca
tej kandencji starała - ja mam nadal taką nadzieję :]