Odp: RE: [Czuwaj] ZHP be be be be

Iwona Jakimowicz ijakimowicz w wp.pl
Śro, 9 Kwi 2008, 07:14:10 CEST

Zmieniła się GK-a. Nasze Naczelnictwo dało więc jej trochę czasu, żeby
ogarnęła się z ważniejszymi dla ZHP sprawami i dawaj, zaczęła
kontynuować rozmowy (mimo desperacji spowodowanej historią
wcześniejszych rozmów i mimo wewnętrznych nacisków, by po
doświadczeniach polityki uników poprzednich władz ZHP - pójść po prostu
do sądu).
Rozmowy, z tego co wiem, potoczyły się w zupełnie innym duchu, duchu
autentycznego braterstwa harcerskiego, a także zrozumienia, że również
po naszej stronie podnoszą się trudne do tłumienia głosy o nadmiernej
ugodowości, prawach moralnych itp. Głosy nie służące zbliżeniu.
Przykładem nowych relacji, otwartości, zdolności do współpracy i
wzajemnego szacunku była chociażby kwestia patronatu Prezydenta. I tego,
że mówiliśmy tam jednym głosem. Również o Krzyżu Harcerskim.

z tego co pisal na swoich stronach zhr 5 lipca 2006 roku
http://www.zhr.pl/info/3813, wynika, że ze stara gk tez rozmawiano nt
krzyza i protektoratu prezedenta i tez cyt "Trwające ponad 1,5 godziny
spotkanie odbyło się w ciepłej i braterskiej atmosferze, co - jak
wspólnie podkreślili wszyscy uczestnicy - pomimo istniejących wciąż
różnic, jest ważnym krokiem na drodze do porozumienia i współpracy
pomiędzy organizacjami."