Re: Re: [Czuwaj] Re: Pełnomocnictwa = dylematy

harclot harclot w poczta.onet.pl
Śro, 9 Kwi 2008, 10:29:06 CEST

----- Original Message -----
From: "Tomasz Kazubski" <dalkow w poczta.onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, April 09, 2008 12:56 AM
Subject: Re: Re: [Czuwaj] Re: Pełnomocnictwa = dylematy

> [...]
> powstałego dokumentu wewnętrznego ZHP, to to
> wystarczy, aby działać, np.
> (proszę mnie nie bić na błędy w nazewnictwie)
> jeżeli drużynowy nadaje druhowi stopień harcerski w rozkazie to ma
> umocowanie w ustawie, gdyż jest reprezentantem (a nie pełnomocnikiem) i
> wynika to wg kolejności:
> - działa na podstawie dokumentu o... (stopniach harcerskich)
> - ten dokument został wydany na podstawie uchwały Rady Naczelnej
> - uchwała Rady Naczelnej została wydana na podstawie statutu
> - statut został stworzony na podstawie ustawy o stowarzyszeniach

(....)

> myślę, że trochę wyjaśniłem, przynajmniej co niektórym osobom, czym się
> różni pełnomocnictwo od przedstawicielstwa
> i nie ma znaczenia czy działanie jest skierowane na zewnątrz organizacji,
> czy do wewnątrz, ważne że działanie to
> jest prowadzone ogólnie w imieniu ZHP
>
> podsumowując:
> pełnomocnictwa są niezbędne do takich działań, do jakich nie ma się
> umocowania w dokumentach wewnętrznych ZHP

O to mi własnie chodzi.

> [...]
> prowadzić księgowość i rzucać pomysłami, ale to
> od komendanta chorągwi i skarbnika chorągwi zależy, czy to właśnie te
> osoby będą decydowały o składaniu oświadczeń
> woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych,
> (oczywiście, jeżeli gdzieś indziej w statucie, albo w uchwale Rady
> Naczelnej lub innym prawidłowym dokumencie jest zapis, iż tymi osobami
> upoważnionymi z par. 79 w ramach prowadzenia działalności hufca ma być
> komendant hufca i skarbnik - to są to te osoby, ale przynajmniej na
> podstawie par. 79 i 53 statutu to nie wynika)

OK
A teraz wskaż jaki zakres ewentualnych
"oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych"
komendanta i skarbnika hufca
NIE-wynika "automatycznie" z:
- Zasad działalności finansowo-gospodarczej ZHP (uchw.GK nr nr 56/2003 z 15
kwietnia 2003 r.)
- Uchwały Głównej Kwatery ZHP nr 65/2007 z dnia 8 stycznia 2007 r. w sprawie
ustalenia dokumentacji przyjętych zasad (polityki) prowadzenia rachunkowości
w Związku Harcerstwa Polskiego
- Uchwały Głównej Kwatery ZHP nr 57/2006 z dnia 11 grudnia 2006 r. w sprawie
zatwierdzenia "Instrukcji obiegu i kontroli dokumentów powodujących skutki
finansowo-gospodarcze w ZHP"
- "Instrukcji finansowej drużyny"
- "Instrukcji finansowej obozu"
- "Instrukcji gospodarowaniu środkami transportowymi"
- "Jednolitych zasad świadczenia usług wewnętrznych w ZHP"
- "Instrukcji o gospodarowaniu składnikami rzeczowymi"
i innych

Bo oczywiscie jest taki zakres.
Sądzę że warto wspólnie (zapraszam tez innych)
doprecyzować ten zakres,
co przyda się w ewentualnych sporach
z komendami chorągwi
;-))