[Czuwaj] ZHP be be be be

admiral admiral w pomaranczarnia.org
Śro, 9 Kwi 2008, 09:41:24 CEST

<cytat kto="Michał Górecki">
> 08-04-08, Michał Górecki <g00rek64 w gmail.com> napisał(a):
>
> Ah no i jeszcze jedno, ciągle nie otrzymałem odpowiedzi.
>
> Tworzymy pewien precedens. Kto może korzystać z krzyża? Które
> organizacje? Które nie i dlaczego? Czy to wszystko jest ustalone,
> przemyślane?
>
> Czy takie sobie hop, siup. HE?

To jest kwestia techniczna. W moim przekonaniu do sprawy nalezy podejsc
bardzo szeroko. Wszystkie organizacje odwolujace sie (w statucie) do
tradycji harcerskich. I juz. Kwestia realizacji wartosci jest w tym
przypadku drugorzedna. "Harcerstw" jest wiele, juz kiedys to
przerabialismy. Roznice w ramach jednej organizacji (np. zhp) sa czesto
wieksze niz miedzy organizacjami. Przeciez tak samo jest w skautingu, nie
ma jakichs ponumerowanych dogmatow, mowicaych o tym, co jest skautingiem,
co nie. Moim zdaniem ta instytucja majaca piecze nad krzyzem, nawet nie
musi sie spotykac. Raz do roku oglosi krotka notke, ze w tym roku do grona
dolaczyly (na wlasna prosbe) inne organizacje. Ona ma jedynie zadzialac
wtedy, gdy ktos wypusci na rynek te nieszczesna "wodke harcerska". A poza
tym niech bedzie tak jak jest.

admiral