Re: [Czuwaj] Re: Stanowisko Rady KPW wobec problemu dostępności Krzyża Harcerskiego

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 10 Kwi 2008, 08:02:25 CEST

09-04-08, Ryszard Rutkowski <ryszardrutkowski w tlen.pl> napisał(a):

>  A jedynie Państwo może produkować ordery:
>  USTAWA
>  z dnia 16 października 1992 r.
>  o orderach i odznaczeniach.
>  (Dz. U. z dnia 8 grudnia 1992 r.)
>  Art. 37. Państwo ma wyłączne prawo wyrobu odznak orderów i odznaczeń. Prawo
> to wykonuje jednostka gospodarcza określona przez Kancelarię Prezydenta.
>
>  Tak więc to nieco inna sytuacja.

Oczywiście że inna. I marzenia że krzyż może być jedną z otych odznak
to marzenia ściętej głowy :)

Przecież nie wręcza go prezydent, ani nikt tego pokroju, tylko zwykły
człowiek (a może niezwykły? ;) - drużynowy. Są one w normalnym obrocie
handlowym. Itd, itp.

Co do reszty - polecam list Admirała.

I tak zawsze z politowaniem patrzyłem na podejście "Polska Chrystusem
Narodów" tak i z harcerstwem nie toleruję podejścia "Harcerstwo
Chrystusem NGOsów". A czemu nie PTTK mające takie zasługi w krzewieniu
turystyki i krajoznawstawa? A PCK? A Caritas? A PAH? Od czego to
zależy? Czy są określone działania które trzeba wykonać? Czy może
ilość ofiar? Heh...