[Czuwaj] Re: Zbieranie składek...

Michał Senk senk w op.pl
Czw, 10 Kwi 2008, 21:10:10 CEST

Grześ,

myślę, że warto trzymać się zapisu:

Uchwały nr 28/XXXIII Rady Naczelnej ZHP z dnia 22 października 2006 r. w
sprawie składek członkowskich:
§ 2
1.	Wysokość składki członkowskiej wynosi:
-	dla członków zwyczajnych - 2 zł na miesiąc,

oraz

§ 5
2.	Za terminowe i zgodne ze stanem liczbowym przekazanie składek
odpowiedzialni są komendant i skarbnik danej jednostki. Za realizację
procedury zawartej w pkt. 1 w stosunku do hufców odpowiedzialni są
komendanci i skarbnicy chorągwi, a w stosunku do chorągwi - Naczelnik i
Skarbnik ZHP.

"Zgodne ze stanem liczbowym", a nie z "danymi ze spisu harcerskiego
uzyskanymi z roku bieżącego", które mają być tylko "podstawą".

Nie wiem, czy dobrze, ale ja widzę takie podobieństwo:
Podobnie jest z naliczaniem Funduszu Socjalnego w zakładach pracy (USTAWA z
dnia 4 marca 1994 r., o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.) Rocznego
odpisu należy dokonać do końca pierwszego kwartału na podstawie danych z
roku ubiegłego. Po zakończeniu roku dokonuje się korekty zgodnie z ilością
zatrudnionych pracowników. (Odpisu dokonuje się na jedną osobę).

Główna Kwatera może przewidzieć, że według spisu wpłynie XXX XXX zł wpływu,
ale okazuje się, że 1000 harcerzy odeszło i dostaną 24000 zł mniej.
[Oczywiście, zakładając, że wszyscy zapłacą]

Nigdzie nie jest też napisane, że składka członkowska ma być podnoszona tym
drużynom, hufcom z których odeszli harcerze.

Ja tak bym to tłumaczył i nigdy! nie wymagałbym od drużynowego by zapłacił
on, albo jego harcerze za tych którzy z drużyny odeszli.

Pozdrawiam wewnątrz Szczepowo :-)

Michał Senk