[Czuwaj] Re: składki

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 11 Kwi 2008, 10:24:58 CEST

Dnia 11-04-2008 o 09:15:37 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> Poniżej spróbuje dokonać pełnej interpretacji odnośnie składki
> harcerskiej. Uważam, iż nie ma sensu odnosić się do poszczególnych
> wypowiedzi, gdyż będzie to bardzo poszarpane. Każda teza będzie
> udowodniona poprzez przytoczenie odpowiedniego zapisu.
> Mam gorącą prośbę, aby jeżeli ktoś uważa inaczej powoływał się na
> konkretny zapis uchwały lub statutu, a nie ogólnie pisał.
> Statut mówi, że składka członkowska jest obowiązkowa dla wszystkich
> (par. 78 ust. 1). Statut nie określa, kto ma być płatnikiem składki, czy
> [...]

Statut ZHP

§ 20

Członkowie zwyczajni ZHP mają obowiązek:
dbać o dobre imię i dobro Związku, kierować się zasadami określonymi w
Prawie
i Obietnicy Zucha oraz Prawie i Przyrzeczeniu Harcerskim,
stosować się do postanowień Statutu ZHP oraz przestrzegać przepisów i
regulaminów ZHP,
brać czynny udział w życiu ZHP,
opłacać regularnie składki członkowskie.

Tyle Statut. Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Opłacać regularnie składki
członkowskie. Nie kombinować w drużynach, nie kraść i przywłaszczać sobie
pieniądze organizacyjne tylko OPŁACAĆ. I skończ pisać o tym kto jest
płatnikiem bo widać, że nie masz o tym zielonego pojęcia. To kto jest
płatnikiem to osobna sprawa, czynnikiem decydującym jest CZYJE TO
ZOBOWIĄZANIE.  Oczywistą oczywistością jest, że składki są ZOBOWIĄZANIEM
CZŁONKA względem ORGANIZACJI a nie ORGANIZACJI WZGLĘDEM ORGANIZACJI. W
większości przypadków zobowiązanie to przechodzi NA OPIEKUNÓW PRAWNYCH (bo
członkowie są nieletni) i to ICH sprawą jest pokrywanie zobowiązań
wynikających z podjęcia decyzji o przynależności dziecka do ZHP.

Teraz co do zarabiania drużyn na opłacenie składek. NO TO JUŻ ZAKRAWA NA
SKANDAL. Sprawa wydająca się tak oczywista jest jeszcze broniona i
potwierdzana. Po prostu porażka. CZYJA JEST KASA ZEBRANA NA AKCJI
ZAROBKOWEJ CZY NA ZBIÓRCE Z OFIARNOŚCI PUBLICZNEJ ???? Jest własnością
organizacji i musi zostać przekazana na cele statutowe a nie na POKRYCIE
ZOBOWIĄZAŃ CZŁONKÓW. Wykorzystywanie pieniędzy organizacji na pokrywanie
osobistych zobowiązań jest zwykłym przestępstwem, kradzieżą i tyle. To, że
namawiamy do tego drużynowych w naszym wewnętrzym dokumencie nie zmienia
sytuacji. Kasą organizacji pokrywasz swoje zobowiązania - kradniesz...
Reszta to tylko dywagacje oparte na fałszywych założeniach.

sikor

ps.
w sprawie zarobkowania przez dzieci też sie mylisz. U mnie w drużynie
jeśli tylko któryś dzieciak ma ochote to spokojnie może sobie popracować.
Staram sie mu to umożliwić. Tyle, że cała sytuacja odbywa się POZA ZHP
które nie ma tu nic do rzeczy. Sprawa jest pomiedzy zleceniodawcą a
zleceniobiorcą którego reprezentują opiekunowie prawni. NIE DRUZYNOWY ANI
ŻADEN KOMENDANT. Tam gdzie praca tam zarobek, gdzie zarobek tam
zgłoszenia, ubezpieczenia i podatki. Moje rola ogranicza się do
skontaktowania stron i ewentualnie pomocy w wynegocjowaniu dobrych
warunków.
Jest całkiem sporo prac które moga wykonywac nieletni. Moja córka np lubi
roznosic ulotki z pizzeri, konkretna praca, konkretna płaca ALE POZA ZHP.