[Czuwaj] Braterstwa część kolejna

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 13 Kwi 2008, 09:48:54 CEST

Drodzy druhny i druhowie. Jak wiecie trwa zjazd ZHR. W trakcie niego
dwóch kandydatów na Przewodniczącego uczy nas po raz kolejny
braterstwa.

Butkiewicz:
"Kwestia krzyża nie powinna podlegać dyskusjom między nami. W tej
sprawie musimy absolutnie współdziałać.
Czas rozmów minął. Musimy postawić ZHP ultimatum."

Piaseczny:
"Uważam że zastrzeżenie Krzyża Harcerskiego to skandal. Uważam że
nadchodzi kres rozmów. Musimy zawalczyć ostrzej."

***

Uważam, że w zaistniałem sytuacji samo wspóldzielenie Krzyża to za
mało. Przy tak braterskim nastawieniu drugiej strony sugeruję cały
pakiet do wyboru. Najlepiej gdyby ZHR wybrało wszystkie punkty.

1. Nie tyle współdzielimy krzyż, co go oddajemy. Jako komunistyczna
organizacja nie mamy prawa go używać. Sugeruję walterowską lilijkę i
"czuwajkę" zamiast. Przepraszamy za dotychczasowe używanie.

2. Rezygnujemy z przymiotnika "harcerski" - z wiadomych wzgledów.
Zastępujemy go bardziej pasującym "pionierski". Związek Pionierstwa
Polskiego. Przepraszamy za dotychczasowe (bezprawne) używanie słowa
"harcerz".

3. Przekazujemy bezprawnie zagarnięty majątek. Należy się on przecież
ZHR jako duchowemu kontynuatorowi tradycji harcerskiej.

4. Występujemy dobrowolnie z WOSM i WAGGGS. Co prawda to siedlisko zła
i rozpusty z zachodu, ale drażnić może fakt, że jesteśmy jedyną
uznawaną organizacją w Polsce. Możemy pomyśleć nad członkostwem w
Federation of Independant Scouting.

5. Rezygnujemy z mundurów zastępując je należnymi nam białymi
koszulami i czerwonymi krawatami.

:] (<- ironia, dla tych którzy jeszcze nie zrozumieli)

***

Pamietam, że swego czasu pewne środowiska zarzucały mi, że "jestem na
kolanach w stosunku do WOSM". Trochę się komuś coś zdrowo wtedy
pomyliło, bo WOSM nie jest organizacją z która mamy COKOLWIEK
negocjować - jesteśmy jej członkiem, mamy prawo głosu.

Teraz za to pewne osoby (te same?) w przypadku realnego sporu, nie
tyle klękają na kolana ile kładą się krzyżem (sic) na ziemi i
pozwalają skakać po głowie, przepraszając co chwilę i przekręcają
głowę nadstawiając drugi policzek. Brawo.

Drodzy Bracia i Siostry odłączone! Myślę że nadeszła kolej abyście WY
pokazali braterstwo z waszej strony. Bo to nie są pojedyncze głosy. Bo
jak na razie wydaje mi się, że trochę za wysoko nosy nosicie. Teksty w
stylu "jest u nas mniej ludzi, bo jesteśmy lepsi i bardziej elitarni",
czy "nie jestem w stanie znaleźć w ZHP prawie w ogóle dobrych
środowisk" to chyba średnie braterstwo.

***

Wiecie, ja prosty chłopak z Targówka jestem. Ale jak pod blokiem stoi
grupka 6 razy większa od mojej to nie podbiegam i im nie grożę. Bo
będzie zdrowa młócka.

Naprzód druhny i druhowie. Użyjcie tych "innych środków". Będzie afera
międzynarodowa (zapewniam).

Hough.

hm. Michał 'g00rek' Górecki