[Czuwaj] po Radzie

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Wto, 15 Kwi 2008, 12:45:26 CEST

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Ryszard Rutkowski
Sent: Tuesday, April 15, 2008 12:19 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] po Radzie

Dnia 15-04-2008 o 12:16:32 <seascout w o2.pl> napisał(a):

> Na stronie głównej ZHP ukazała się uchwała RN. Oczom nie wierzę. W
> pierwszym punkcie czytam:
> "Krzyż Harcerski jest symbolem harcerstwa i ma dla nas bardzo silne
> znaczenie emocjonalne. Przez społeczeństwo jest jednoznacznie kojarzony
> z harcerzami w Polsce i za granicą."
> Mam pytanie do obecnych na RN, skąd RN wie, że
> społeczeństwo jednoznacznie kojarzy Krzyz Harcerskie z harcerzami w
> Polsce i za granicą? I o jakie społeczeństwo chodzi?
> Seascout

Rafale - pierwsza wersja była jeszcze ciekawsza, uwierz...

I nie spodziewaj się badań :) Np. moja mama nie jest elementem tego
społeczeństwa, bo ona kojarzy KH jako symbol ZHP, a nie innych
organizacji....
Ryszard Rutkowski

Hmm...
Wiecie, ja tam nie znam się na badaniach (ani lekarzem, ani statystykiem
jestem), lecz tak z logicznego punktu widzenia to nie rozumiem o co pytacie
:)
Bo:
1.KH kojarzy się (mamie Rysia) z ZHP
2. ZHP to harcerze (piękne uogólnienie)
3 KH kojarzy się więc (mamie Rysia) z harcerzami
Czy gdzieś się pomyliłem??

Inny przykład
1. Krzyż kojarzy się (w Polsce) z katolikami
2. Katolicy to chrześcijanie
3. Krzyż kojarzy się (na świecie) z chrześcijanami

I w ten sposób dochodzimy :) do odpowiedzi na pytanie Rafała K. :)
Chodzi o każde społeczeństwo, które w ogóle kojarzy Krzyż HARCERSKI.

Proste wynikanie i zależności (zdaje się). A w tym zapisie, o którym
rozmawiamy, mamy po prostu 'duże (generalne) zbiory'.

hm. Lucjan Brudzyński HR 'Cyryl'
Członek Rady Naczelnej ZHP
Skarbnik Hufca ZHP Sopot